سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول کميته برگزاري مسابقات هندبال:

ليگ هندبال حرفه اي نيست/ اعتبار باشد مي توانيم تورنمنت بين المللي برگزار کنيم

مسئول کميته برگزاري مسابقات هندبال گفت: مسابقات ليگ برتر هندبال کشورمان حرفه اي نيست اين کار نياز به امکانات خاص دارد.

علي حيات پور در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: رقابت هاي تحت عنوان ليگ برتر هندبال برگزار مي شود به هيچ عنوان حرفه اي نيست چرا که براي انجام ليگ حرفه نياز به امکانات و تجهيزات خاصي است.

وي تصريح کرد: براي داشتن ليگ حرفه اي نياز به سالن اختصاصي و استاندارد است و اين درحالي است که برخي تيم هاي ما باشگاه ندارند و اعتبار و بودجه تعريف شده نياز دارند و بازيکنان قرارداد دارند ولي در ليگ ما برخي از بازيکنان قرارداد درست و حسابي ندارند.

حيات پور در ادامه گفت: ليگ برتر هندبال کشورمان را با کشورهاي اروپائي نمي توانيم مقايسه کنيم چرا که آنها خيلي از ما جلوتر هستند و خيلي حرفه اي عمل مي کنند و در آسيا نيز کشوري مانند قطر ليگ حرفه اي نداره ولي خوب هزينه مي کند و بازيکنان مناسبي مي آورد و سرمايه گذاري مطلوبي در اين زمينه دارند.

وي گفت: يکي از مواردي که به پيشرفت هندبال کمک مي کند حضور در تورنمنت هاي بين المللي است و اگر اعتبار باشد ما هم مي توانيم از اين قبيل تورنمنت ها برگزار کنيم و از تيم هاي خارجي دعوت کنيم که به ايران بيايند و با ما بازي کنند.

حيات پور اشاره کرد: در آسيا ژاپن و کره در هندبال حرف اول را مي زنند و در المپيک و جام جهاني حضور داشته اند بانوان ايراني نيز از پتانسيل بالايي برخوردارند که بايد به انها بها داد و سرمايه گذاري کرد و با يک برنامه ريزي مناسب در جهت پيشرفت و توسعه آنها گام برداشت.

وي تأکيد کرد: اردوهاي برون مرزي نيز به گسترش و پيشرفت هندبال کشورمان کمک مي کند و خوشبختانه اين اتفاق در تيم ملي بانوان رخ داد و آنها براي اولين بار در سال جاري در يک کشور اروپايي (صربستان) اردو زده اند و زيرنظر مربي خارجي به تمرينات خود پرداختند.

حيات پور يادآور شد: رقابت هاي نيمه نهايي دسته يک آقايان اين هفته روز جمعه 14 بهمن برگزار خواهد شد و طي آن تيم هاي برتر جهت راهيابي به فينال انتخاب مي شوند.

وي گفت: تيم هايي که در روز فينال که 20 بهمن خواهد بود و 2 تيم برتر به رقابت هاي ليگ برتر سال آينده صعود خواهند کرد.

حيات پور اضافه کرد: رقابت هاي اين دسته از مسابقات هندبال که بصورت رفت و برگشت برگزار شد در مرحله فينال متمرکز خواهد شد و دو نظريه داريم اول اينکه اين مرحله در تالار هندبال انجام شود و يا قرعه کشي شود و ميزبان مشخص شود.

وي عنوان کرد: مسابقات دسته يک هندبال بانوان در آذر امسال برگزار شدکه 15 تيم بصورت متمرکز به رقابت پرداختند و در نهايت دو تيم لارستان شيراز و طرقبه مشهد براي رقابت هاي سوپرليگ سال آينده صعود کردند.

حيات پور اضافه کرد: مسابقات هندبال سوپرليگ بانوان نيز در حال برگزاري است و در هشتمين دوره 8 تيم حضور دارند.

وي تأکيد کرد: اين رقابت ها روزهاي جمعه هر هفته انجام مي شود و تيم هاي شرکت کننده به مصاف هم مي روند و اينکه تمامي رقابت ها در اين روز برگزار مي شود به خطار اين است همه تيم ها با اين شرايط راضي هستند.

حيات پور خاطرنشان کرد: رقابت هاي هندبال ليگ برتر آقايان نيز تاکنون سيزده هفته را پشت سر گذاشته و 5 هفته ديگر باقي مانده است تا به پايان برسد./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.