سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

توسعه بخش کشاورزی گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است

معاون امور برنامه ريزي و عمراني فرمانداري كاشان گفت: حمایت از تولید ملی و جلوگیری از قاچاق کالا از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

حميد رضا تاملي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: توسعه بخش کشاورزی، افزایش دارایی منابع تولیدی ، اجرای طرح های خود اشتغالی و مشاغل خانگی، ثبت نام مشمولان قانون مالیات ارزش افزوده و شفاف سازی فعالیتهای اقتصادی از دیگر مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی استفاده از روشهای آبیاری نوین، کشت مکانیزه ، توسعه باغات مکانیزه،افزایش ظرفیت پرورش دام و طیور را از اقدامات لازم در توسعه بخش کشاورزی دانست و گفت: شهرستان کاشان در سال جاری 125 میلیارد ریال طرح در این راستا را ارائه کرده است در حالیکه سهمیه تعریف شده منابع برای شهروندان کاشانی در اجرای طرح های توسعه بخش کشاورزی 90 میلیارد ريال بوده است.

به گفته وی، 35 میلیارد ریال اعتبار از این 125 میلیارد ریال طرح های کشاورزی کاشان از محل صندوق بانک کشاورزی به عاملیت بانک سپه طی هفته گذاشته برای پرداخت آماده شده است.

تاملی کاشان در زمینه کاهش وارادت و افزایش صادرات نیز در 9 ماهه سال جاری 46 هزار و 100 تن کالای صادراتی با ارزش 196 میلیون و 110 هزار و 201 دلار را از طریق گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر کرده است که این رقم در مدت مشابه آن درسال گذشته 167 میلیون دلار بوده است.

معاون امور برنامه ريزي و عمراني فرمانداري كاشان اجرای طرح شبنم در این شهرستان را از موارد حمایت از تولید ملی و جلوگیری از قاچاق کالا دانست و گفت: الزام واحدهای صنفی این شهرستان به تجهیز صندوق مکانیزه و به داشتن جواز و پروانه کسب از اقدامات انجام شده در عرصه شفاف سازی فعالیتهای اقتصادی است.

تاملی سهم کاشان در طرح های خود اشتغالی و مشاغل خانگی در سال جاری را 170 میلیارد ریال در قالب دستگاه های اجرایی مختلف یادآورشد و گفت: 70 درصد از این اعتبار جذب شده است./س

برچسب ها: توسعه ، بخش ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.