سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

ظرفیت های مناسب اصفهان برای سرمایه گذاری در بخش فولاد

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان گفت: در صورت تامین آب مورد نیاز، اصفهان ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش فولاد دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ؛ محمدامین توکل با بیان اینکه اصفهان به عنوان پیشگام صنایع فولاد ایران شناخته شده است، اظهار کرد: سرمایه گذاری در این بخش، خام فروشی و صادرات مواد معدنی را کاهش می دهد و اشتغال و نیز ارزش افزوده ایجاد می کند.

وی عنوان کرد: اصفهان به دلیل نزدیکی به معادن و منابع زیرزمینی به ویژه آهن، وجود زمین های بایر و نیروی متخصص، از ظرفیت زیادی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت و به خصوص صنعت آهن و فولاد برخوردار است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری نیاز به بسترهایی دارد که تا فراهم نباشند، جذب سرمایه انجام نمی شود.

توکل شرح داد: بخشی از زیرساخت ها به امکانات و بخشی به قوانین مربوط می شود که به نظر می رسد هر دو بخش همچنان توجه خاص مسوولان را می طلبد. وی با بیان اینکه نیاز به تدوین قوانینی در راستای توسعه صنعتی، احساس می شود، افزود: آب مورد نیاز صنایع باید به اصفهان منتقل شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به توسعه پایدار و صنعت سبز، تاکید کرد: وجود تجهیزات ضد آلایندگی در خط تولید واحدها از اموری است که در هنگام سرمایه گذاری باید به آن توجه ویژه صورت گیرد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان جایگاه اصفهان به عنوان قطب صنعت کشور را مورد اشاره قرارداد و تصریح کرد: این استان با دارا بودن حدود 8 هزار واحد صنعتی، نیاز به امکانات دارد و باید به آن توجه بیشتری صورت گیرد.

توکل اعلام کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت استان در حال ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی در ناحیه شرق اصفهان است که بنیاد آن بر صنایع ریلی است.

وی تشریح کرد: در حال حاضر پیگیری های اداری و بررسی این منطقه از نظر زیست محیطی در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان باید از ظرفیت های موجود تشکل ها استفاده کنند، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی می تواند با انتقال آمار و اطلاعات به دولت، مسوولان را در تصمیم گیری یاری کند.

توکل اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد گرچه تصمیم گیر نیستند اما می توانند تصمیم ساز باشند./س

برچسب ها: خانه ، صنعت ، و معدن ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.