سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرحله دوم فاز سه بنزین سازی پالایشگاه آبادان امروز با حضور رئیس جمهور کشور به بهره برداری رسید

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت : با افتتاح این مرحله، ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه روزانه 2 میلیون لیتر بنزین فوق سوپر با اکتان 94 و 95 به بالا (یورو چهار) به تولیدات قدیمی ترین پالایشگاه کشور افزوده شد.

مسلم رحیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: با راه اندازی مرحله اول فاز سه طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان در مرداد سال 90 که شامل واحد کت کراکر و واحدهای جانبی بود روزانه 4 میلیون لیتر بنزین فوق سوپر با عدد اکتان 94 به بالا در این پالایشگاه تولید می شد که با راه اندازی مرحله دوم تولید بنزین این پالایشگاه به روزانه 6 میلیون لیتر افزایش می یابد.

رحیمی با اشاره به این که کیفیت بنزین تولیدی در این مرحله یورو4 خواهد بود، گفت: با راه اندازی مرحله 3 فاز 3 کیفیت بنزین تولیدی در این پالایشگاه به یورو 5 ارتقا خواهد یافت.
 
وی اضافه کرد : مرحله دوم فاز سه بنزین سازی پالایشگاه شامل سه واحد اسیدسازی ، ایزومریزاسیون و الکیلاسیون است که خروجی واحد الکیلاسیون روزانه 2 میلیون لیتر بنزین با کیفیت خواهد بود.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت : ظرفیت واحد الکیلاسیون روزانه 12 هزار و 300 بشکه ، ایزومریزاسیون 11 هزار و 250 بشکه و اسیدسازی 267 تن در روز است.

رحیمی با بیان اینکه در طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان در مجموع 880 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، افزود : راه اندازی کامل این طرح روزانه 100 تن گوگرد دانه بندی شده در این پالایشگاه تولید می شود.
 
وی گفت : در فازهای قدیمی این پالایشگاه روزانه 80 تن گوگرد کلوخه ای تولید می شود که با راه اندازی کامل این طرح این میزان به 180 تن افزایش می یابد و 100 تن آن به شکل دانه بندی شده (گرانول) تولید خواهد شد.

طرح افزایش ظرفیت بنزین سازی پالایشگاه آبادان با هدف خودکفایی از سال 83 آغاز و مرحله نخست آن پارسال به بهره برداری رسید.

با بهره برداری کامل از فاز سه، مجموع تولید بنزین در پالایشگاه آبادان به حدود 15 میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

رحیمی با اشاره به تولید مرغوب ترین بنزین در قدیمی ترین پالایشگاه کشور تصریح کرد: ظرفیت واحد الکیلاسیون روزانه 12 هزار و 300 بشکه، ایزومریزاسیون 11 هزار و 250 بشکه و اسیدسازی 267 تن در روز است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان مجموع سرمایه گذاری انجام شده در طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان را 880 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با راه اندازی کامل این طرح روزانه 100 تن گوگرد دانه بندی شده در این پالایشگاه تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این طرح علاوه بر بنزین محصولات جانبی دیگری نظیر پروپان نیز تولید می شود که در پتروشیمی ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.