سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

در ایام نوروز با کمبود مرغ مواجه تیستیم

معاون جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت : برای تامین مرغ در ایام عید مشکلی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حسین صفرزاده در نشست خبری در سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار گفت:با فرآیند جوجه‌ریزی این افزایش قیمت غیرمنطقی نیست و طبق فرمول 10 درصد سود برای دامدار وجود دارد در صورتی‌که فروشنده کمتر از 17 درصد سود کالای خود را نمی‌فروشد.

وی افزود : در حال حاضر در هر کیلو مرغ زنده 4 هزار تومان برای مرغدار است و با احتساب هزینه کشتارگاه ، حمل و نقل و سود فروشنده مرغ با قیمت 5هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد که اگر از این مقدار کمتر شود مرغدار متضرر می‌شود.

وی با بین اینکه خراسان‌رضوی قطب تولید مرغ است، تصریح کرد: محصولات تولیدی استان در بهترین کیفیت قرار دارد به گونه‌ای که به استان‌های شمالی و کیش صادر می‌شود و هیچ مشکلی در تامین مرغ ندارد و تا پایان سال 92 برای تامین آن در بازار برنامه‌ریزی شده است و یک میلیون و 600 هزار قطعه به ظرفیت استان اضافه می‌شود که در پایان سال 92 مرغ تولیدی استان 130 هزار تن است.

در ادامه سید محمد طباطبایی، مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد:  تولیدات گوشت سفید خراسان‌رضوی 11 برابر افزایش پیدا کرده و افزایش قیمت محصول تولیدی به هزینه‌های تولید بستگی دارد و در شرایط حاضر و با وجود تحریم‌ها باید نهاده برای تولید داشت.

رئیس سازمان  جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی افزود: افزایش قیمت مرغ به خاطر افزایش قیمت جوجه یک روزه است و 76 درصد آن ناشی از تامین علوفه و دان مرغ می‌شود؛ در این راستا برای قیمت‌گذاری فرمولی طراحی شده تا با برآورد هزینه‌ها از تولید‌کننده و مصرف کننده حمایت شود و ستاد تنظیم بازار سعی می‌کند تا قیمت‌ها منطقی و متناسب بازار باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر یک میلیون و 600 هزار قطعه ظرفیت توسعه مرغداری‌های گوشتی و 600 هزار ظرفیت مرغداری‌های تخم‌گذار مجوز دار است و ستاد تنطیم بازار تولید کننده را تشویق می‌کند تا به جای چهار دوره جوجه‌ریزی؛ پنج دوره جوجه‌ریزی کند/س

 

برچسب ها: نبود ، کمبود ، عید ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.