سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

بیش از 4500 نفر در فارس مبتلا به سرطان هستند

مدیر گروه واحد بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت علوم پزشکی شیراز از ابتلای حدود چهار هزار و 500 نفر از مردم فارس به بیماری سرطان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، دکتر بهمن ناظم زادگان   در نشست خبری هفته سرطان، گفت: در حال حاضر حدود 70 هزار بیمار مبتلا به سرطان های مختلف در کشور زندگی می کنند که این آمار روبه افزایش است.

وی تصریح کرد: شایع ترین نوع سرطان های حال حاضر کشور شامل سرطان پوست، پستان، معده، سیستم گوارش، مستانه و سرطان خون است.

مدیر گروه واحد بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت علوم پزشکی شیراز افزود: بیشترین میزان سرطان در آقایان مربوط به سرطان پوست، مستانه، معده و پروستات است و در بانوان نیز سرطان های پستان، پوست و دستگاه گوارشی بیشتر دیده می شود.

ناظم زادگان یادآور شد: در استان فارس نیز سرطان های پوست، پستان، گوارش، خون و پروستات رایج ترین سرطان ها هستند.

وی با اشاره به میزان مرگ و میر به دلیل سرطان، گفت: 12 درصد مرگ و میر های امروز دنیا به دلیل بیماری سرطان است و باید به این نکته نیز اشاره کرد که امروز حدود 20 میلیون نفر در دنیا به سرطان های مختلف مبتلا هستند.

مدیر گروه واحد بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت علوم پزشکی شیراز در خصوص دلایل بیماری سرطان نیز یادآور شد: مصرف سیگار، نوع غذا و نحوه مصرف آن، چاقی بیش از اندازه، فعالیت های بدنی و نور بیش از حد آفتاب موجبات بروز بیماری سرطان را فراهم می کند.

ناظم زادگان تاکید کرد: نور آفتاب از جمله مواردی است که باعث سرطان پوست می شود و مردم باید در ساعاتی که تابش آفتاب به اوج می رسد مراقب حضور خود در مکانهای روباز باشند./س

برچسب ها: فارس ، مبتلا ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.