سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر خودکفایی و استقلال کشور در عرصه های صنعتی

ایشان خودکفایی در عرصه های مختلف را یک اصل مهم ارزیابی و تاکید کردند: در دنیای امروز آنهایی که از تکنولوژی عقب مانده اند، مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراوانی گریبان گیرشان شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که باید از نظر صنعتی به خودکفایی کامل برسیم، یادآورشدند: دستیابی به خودکفایی در عرصه های مختلف صنعتی، اقتصادی و دیگر عرصه ها سبب استقلال کامل کشور می شود و ما را از بیگانگان بی نیازمی کند.
ایشان با تجلیل از پیشرفت ها و دستاوردهای نظام در عرصه های مختلف، اظهار داشتند: بنده هر وقت که خبری از اکتشافات جدید علمی دانشمندانمان را در رسانه ها می بینم یا می شنوم بسیار خوشحال می شوم و لذت می برم.
  آیت الله مکارم شیرازی پیشرفت و پیشبرد صنایع را با توجه به این که باعث پیشرفت اسلام، مسلمانان و سربلندی کشور و تحکیم انقلاب می شود،‌ نوعی عبادت خواند و گفت:‌ البته غرب هم پیشرفت و توسعه داشته و دارد، اما با برخی عقب افتادگی روبه رو است که مانع پیشرفت کامل آنها می شود و آن سرمایه عظیم و هنگفت همان سرمایه ایمان مذهبی ما است که همین مساله سبب پیشرفت ما شد و جوانان و مردم ما در طول دوران انقلاب و جنگ با تکیه بر این عنصر به پیروزهایی چشمگیری دست یافته اند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.