سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

هشدار به رفتار دوگانه / چرخش 180 درجه ای ترکیه در قبال رابطه با آمریکا

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از رفتار عجیب دولتمردان ترکیه با همسایگان خود،‌ نسبت به پیامدهای سوء رفتارهای آنان هشدار دادند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: از طرف ملت و افکار عمومی ایران به دولتمردان ترکیه هشدارمی دهیم، اینها زمانی در مسیر اسلام بودند و سنگ اسلام را به سینه می زنند، یک مرتبه 180 درجه برگشتند و دست در دست آمریکا و اسرائیل گذاشتند و رابطه قوی خود با آنها را  انکار و مخفی هم نمی کنند.
ایشان یادآورشدند: من تعجب می کنم یک دولت چطور با تمام همسایگان خود درافتاده است، با سوریه درافتاده اند و مرتب تروریست ها را آموزش می دهند و مجهز کرده و به سوریه اعزام می کنند تا مسلمانان برادر کشی کنند.
ایشان اضافه کردند: دولتمردان ترکیه اخیرا با عراق هم درافتاده اند و معترضان را دعوت کرده اند تا به آنها خط بدهند! کشور عراق حکومت قانونی دارد،‌ این چه دمکراسی و برنامه ای است که ترکیه در پیش گرفته است؟
ایشان افزودند: تاکنون کدام دولت است که با همه همسایه های خود در افتاده باشد؟ این چه عقل و منطقی است؟ امیدواریم دولتمردان ترکیه سر عقل بیایند و اختلافات خود با سوریه، عراق و روسیه را با مذاکرات حل کنند؛ این رفتارهایی که انجام می دهید به سودتان نیست، ملت شما ملتی با ایمان و مسلمان است و مظاهر اسلام نیز در کشور شما فراوان وجود دارد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.