سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنشها به تجاوز هوايي رژيم صهيونيستي به سوريه؛

حمله به سوريه با چراغ سبز كاخ سفيد انجام شد/محکوميت اين اقدام از سوي روسيه/احزاب هوادار اسد: تمامي گزينه ها براي پاسخ به اسرائيل مطرح است

كاخ سفيد در قبال تجاوز شب گذشته رژيم صهيونيستي عليه مواضع سوريه سکوت معناداري اختيار کرد اين در حاليست که روزنامه نيويورک تايمز فاش کرد که پيش از انجام اين اقدام کاخ سفيد از سوي رژيم صهيونيستي از جريان برنامه حمله آگاه شده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از يديعوت آحارونوت، شب گذشته ارتش سوريه اعلام کرد كه نظاميان رژيم صهيونيستي عليه يك مركز تحقيقات علمي در نزديكي دمشق دست به تجاوز هوايي زده اند. 

در پي انتشار خبر تجاوز جنگنده هاي رژيم صهيونيستي عليه مواضع سوريه، روزنامه آمريكائي "نيويورك تايمز" فاش كرد كه مقامات رسمي دولت آمريكا پيش از انجام اين اقدام، از سوي رژيم صهيونيستي از جريان برنامه حمله آگاه شده بودند. نشريه "تايمز" نيز اين خبر را تاييد كرده است.


در عين حال وزارت امور خارجه روسيه به شدت درباره خبرهاي منتشر شده در مورد حمله اسرائيل به مرکز تحقيقات علمي در سوريه ابراز نگراني و اين اقدام را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه روسيه با انتشار بيانيه اي تجاوز جنگنده هاي رژيم صهيونيستي عليه مواضع سوريه را محكوم كرده و اظهار داشته كه مسكو اقدامات رژيم صهيونيستي را رصد خواهد كرد و در صورتيكه چنين حملاتي ادامه يابد آن رژيم مرتكب نقض منشور سازمان ملل متحد خواهد شد.

در ادامه بيانيه وزارت امور خارجه آمده است "مسكو عميقا در مورد گزارش هاي رسيده پيرامون تجاوز نيروي هوايي رژيم صهيونيستي عليه تاسيسات سوريه در نزديكي دمشق ابراز نگراني مي كند. در صورتيكه اين خبر صحت داشته باشد رژيم صهيونيستي عليه خاك سوريه دست به تجاوز زده است و مرتكب نقض جدي منشور سازمان ملل متحد شده است. اين امري غير قابل پذيرش و توجيه ناپذير است."

در ادامه اين بيانيه افزوده است "ما در حال انجام اقدامات ضروري براي مطلع شدن از جزئيات اين حادثه هستيم. بايستي از هرگونه مداخله نظامي در امور داخلي سوريه اجتناب ورزيد و به مذاكرات مبتني بر توافق نامه ژنو در تاريخ 30 ژوئن سال گذشته ميلادي پايبند بود .

از سوي ديگر گروه ها و احزاب هوادار بشار اسد رئيس جمهور سوريه تمامي گزينه ها براي پاسخ به تجاوز روزگذشته رژيم صهيونيستي به اين كشور را مطرح دانستند.

ائتلاف مردمي "تغيير و آزادي" سوريه در بيانيه اي اعلام كرد بحران در سوريه شاهد وقوع حادثه اي جديد پس از ورود مستقيم رژيم صهيونيستي به "خط بحران" خواهد بود.
 
در ادامه اين بيانيه آمده است: "حمله روزگذشته رژيم صهيونيستي به تاسيسات علمي در حومه دمشق سوءاستفاده از شرايط بحران در سوريه با تمامي جوانب است واز شيوه اقدام نظامي مستقيم در سوريه توقع مي‌رفت. "
 
همچنين در ادامه اعضاي اين ائتلاف با بيان اينكه اين تجاوز بارديگر حقيقتي را به ثبت ميرساند از بازگشائي تمامي گزينه ها براي ملت وارتش در جهت پاسخ به تجاوز رژيم صهيونيستي  مطرح است.
 
در همين حال حزب"الاراده الشعبيه" با خواندن تجاوز رژيم صهيونيستي به خاك سوريه، حمله جنگنده هاي رژيم صهيونيستي را به مركز علمي در حومه دمشق تجاوز به حاكميت سوريه دانست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.