سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همگام با سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر؛

کارگردان "رابینسون کروزوئه": مباحث اقتصادی و مردم شناسی در نمایش مطرح است

مباحث مهمی چون مردم شناسی و مبحث های اقتصادی با توجه به نگارش نویسنده اثر در نمایش "رابینسون کروزوئه" مطرح است.

میلاد نیک آبادی کارگردان اثر نمایشی "رابینسون کروزوئه " که به نویسندگی حمیدرضا نعیمی در جشنواره سی و یکم تئاتر فجر شرکت کرد در خصوص این اثر نمایشی به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: شخصیت "رابینسون کروزوئه" در رمان معروفی که در رابطه با او وجود دارد به طور کامل معرفی می شود، در قالب اجرای نمایشی متفاوت است.
 
وی افزود: من اعتقاد دارم یک اجرای نمایشی در بیشترین زمان باید 60 دقیقه باشد و به همین خاطر ما در این اثر نمایشی توانستیم به چند مقطع و برش از زندگی او بپردازیم.
 
نیک آبادی تصریح کرد: بخشی از نمایش به زمان قبل از ورود این شخصیت به جزیره و سپس پس از ورود او به جزیره در روزهای اول و ناشناسی این جزیره برای او می پردازد.
 
این کارگردان ادامه داد: من در خصوص این شخصیت پیش از جشنواره با نویسنده حمید رضا نعیمی صحبت کردم و این نمایش در پروسه شکل گیری و آماده سازی به شکل کارگاهی تمرین شد و نویسنده بصورت صحنه به صحنه می نوشت و با گروه پیش می آمد.
 
نیک آبادی بیان کرد: نویسنده این متن توانسته از رمان عبور کند و در این متن به مبحث های مردم شناسی و مباحث اقتصادی اشاره می شود.
 
وی در خصوص اجرای این اثر در تالار قشقایی تئاتر شهر خاطرنشان کرد: طبق شناختی که از سالن ها دارم مناسب ترین تالار را برای اجرای این اثر سالن قشقایی دیدم و آن را برای اجرای جشنواره در خواست کردم که خوشبختانه نمایش را در همین سالن اجرا کردیم.
گفتنی است، این اثر نمایشی میهمان پنجمین روز جشنواره سی و یکم تئاتر فجرشد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.