سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

ضرورت اصلاح قانون مربوط به ممنوع الخروج شدن فعالان اقتصادی

رییس اتاق بازرگانی اصفهان اصلاح قانون مربوط به ممنوع الخروج شدن فعالان اقتصادی را لازم و ضروری خواند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «خسرو کسائیان» در نخستین جلسه کارگروه حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان گفت: بهبود فضای کسب و کار می‌تواند زمینه جذب جوانان را به فعالیت‌های تولیدی فراهم سازد ولی در ابتدا باید موانع کسب و کار در جامعه برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تسریع در رسیدگی به پرونده‌های حوزه اقتصادی را خواستار شد و گفت:متاسفانه امروز اگر یک فعال اقتصادی در زمینه‌ای ورشکسته می‌شود به علت بدهی به زندان می‌افتد در حالی که باید زمینه حضور وی در فعالیت دیگر اقتصادی فراهم شود.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان تعریف ورشکستگی در قوانین کشور را نامشخص و مبهم برشمرد و گفت:در گذشته اگر فردی نمی توانست بدهی خود را پرداخت کند به عنوان ورشکسته معرفی می‌شد و همکاران هم صنفوی تلاش می‌کردند با پرداخت بدهی زمینه حضور مجدد آن فعال اقتصادی فراهم شود ولی متاسفانه امروز شاهد چنین فرهنگی در فضای کسب و کار کشور نیستیم.

کسائیان به نقش مرکز داوری اتاق اصفهان در رسیدگی به دعاوی تجاری اشاره کرد و گفت:گنجاندن ماده مرکز داوری در قراردادهای تجاری می‌تواند تا اندازه‌ای مراجعات به دادگستری برای حل اختلاف تجاری را کاهش دهد.

وی اصلاح قانون مربوط به ممنوع الخروج شدن فعالان اقتصادی را لازم و ضروری خواند و گفت:برخی از فعالان اقتصادی ضامن همکاران خود شدند و به دلیل رعایت نکردن در پرداخت دیون توسط وام گیرنده، ضامن ممنوع الخروج می‌شود و این در حالیست که یک فعال اقتصادی برای شرکت در نمایشگاه و تنظیم قراداد نیازمند سفرهای خارجی است.وی تصریح کرد:اصلاح ممنوع الخروج کردن فعال اقتصادی می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

کسائیان در بخش دیگری از سخنان خود،فشار سازمان‌های خدماتی بر واحدهای تولیدی یکی از موانع پیش روی تولید استان برشمرد و گفت:متاسفانه بر اثر یک شکایت،یک سازمان خدماتی اقدام به توقیف ماشین آلات و توقف خط تولید می‌کند و جا دارد در این زمینه شرایطی ایجاد شود که مسایل از طریق حقوقی پیگیری شود و فعالیت واحد تولیدی در شرایط کنونی متوقف نشود.

رییس اتاق اصفهان شناختن کارت بازرگانی به عنوان وثیقه در دادگاه و تشکیل شورای حل اختلاف اقتصادی با حضور کارشناسان اقتصادی را خواستار شد./س

برچسب ها: اتاق ، بازرگانی ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.