سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبر داد

راه‌اندازی سبلان ایر با شش فروند هواپیما در اردبیل

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: خط هوایی سبلان ایر با شش فروند ایرباس 320 در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، منصور حقیقت‌پور صبح امروز در اولین گردهمایی اصناف و بازاریان با مسئولان و نمایندگان اردبیل در سالن ولایت این شهر اظهار داشت: مطالبه‌گری مردم بر پایه عدالت، منطق و آگاهی است و ما در حد وسع و توانمان در این هفت ماه سعی کردیم به بسیاری از این مطالبات پاسخی شفاف و واقعی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در طول دوران نمایندگی مجلس تلاش کرده و از این به بعد نیز کوشش خواهیم کرد تا آرمان‌های انقلابی و مردمی را که با مردم در تحقق آن عهد بستیم، عملیاتی و اجرایی کنیم و انتظار داریم با شمشیر عدالت عموم موکلان ما در بالای سرمان حاضر و آماده باشند تا اگر از مسیر واقعی انحرافی پیدا کردیم، آن را بر سرمان فرود آورند.

عضو مجمع نمایندگان استان یادآور شد: ما بر اساس اصولی که در ایام انتخابات و عهدی که در این دوران با مردم بسته‌ایم، وفادار هستیم به طوری که تلاش می‌کنیم بدون کم‌کاری و نهایت تلاش فروتنی، راستگویی و تلاش شبانه‌روزی را در دستور کار قرار دهیم تا ذره‌ای دروغ و دغل در کارها و رفتارهایمان مشاهده نشود.

حقیقت‌پور گفت:‌ به ملت قول داده‌ایم در کسوت نمایندگی به دنبال منافع شخصی نباشیم و با محوریت مردم کارها را به پیش برده و در رفع مشکلات مردم بکوشیم و به همنشینی خود با عموم مردم و مستضعفان افتخار کرده و به آن ببالیم، چرا که این همنشینی با هیچ حلاوتی عوض شدنی نیست.

وی عنوان کرد: رفع مشکلات و عقب‌ماندگی‌های روستاییان و زجر کشیده‌های این انقلاب در دستور کار ماست و در کنار آن سعی داریم تراز نمایندگی در این استان بالا رفته و نمایندگان اردبیل در مجلس بنا به قول رئیس مجلس امروزه دارای وزن مناسب و معقولی هستند.

رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور ایجاد وحدت را یکی دیگر از نتایج و ثمرات هفت ماه گذشته در دوران نمایندگی مجلس اعلام کرد و بیان داشت: ما در این مدت سعی کردیم علاوه بر تقویت مجمع نمایندگان استان، مجمع شمال غرب کشور را نیز شکل دهیم که شامل استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل و زنجان است که بیش از 50 نماینده در آن عضویت دارند که از این ظرفیت باید در پیشبرد امور و رفع مشکلات استفاده کرد.

حقیقت‌پور افزود: کمیته‌های عمرانی،‌ علمی، فرهنگی و برنامه و بودجه مجمع نمایندگان شمال غرب تشکیل شده و ما سعی خواهیم کرد به همراه 50 نماینده شمال غرب کشور در دولت آینده حتی انتخابات ریاست جمهوری تاثیر‌گذار باشیم و با دعوت از کاندیداهای ریاست جمهوری مطالبات خودمان را مطرح کنیم.

ذره‌ای از 630 میلیون متر‌مکعب حق‌آبه استان از قزل‌اوزن کوتاه نمی‌آییم

 وی به تلاش‌های انجام شده در توسعه زیر‌ساخت‌ها برای رفع محرومیت‌ها اشاره کرد و گفت:‌ در خصوص قزل‌اوزن قبل از شکل‌گیری مجلس با وزیر نیرو جلسه داشتیم و پیگیر حق‌آبه استان به رقم 630 میلیون متر‌مکعب بودیم تا نیازمندی بخش صنعت، شرب و کشاورزی برطرف شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در یک دوره چند ساله در گذشته این سهم به 113 میلیون متر‌مکعب تعدیل شده و کاهش یافته بود که ما با پیگیری موضوع و ضرورت راه‌اندازی کمیته تخصصی سعی کردیم سهم اردبیل را احیا کنیم که امیدواریم از طریق سد پیر‌تقی این انتقال صورت گیرد.

حقیقت‌پور ادامه داد: اگر ما نمایندگان در این چهار سال هیچ کاری نکنیم و فقط در انتقال آب قزل‌اوزن به دشت اردبیل حرکتی مثبت و عامه پسند داشته باشیم، قطعاً خدمتی بزرگ صورت گرفته که در تاریخ این استان ثبت می‌شود.

وی ابراز داشت:‌ در کنار آن با بستر‌سازی‌های مناسب سعی می‌کنیم تا جلوی فرو رفت سالانه 33 سانتی‌متر دشت اردبیل را بگیریم و این دشت را احیا کرده و از نابودی آن جلوگیری شود.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقال آب خرخر در مرز اردبیل – گیلان نیز تاکید کرد: این منبع آبی 50 لیتر در ثانیه ظرفیت آب‌دهی دارد که 45 روز سهم استان گیلان و بیش از 320 روز سهم استان اردبیل است که ما تاکنون یک لیتر نیز از این سهمیه استفاده نکرده‌ایم و امیدواریم با انتقال آن مشکل آب شرب برطرف شود.

حقیقت‌پور در پایان سخنان خود از انجام مطالعات برای ساخت سد ثمرین و خیارک خبر داد و گفت: تامین آب شرب روستاییان نیز از دیگر پیگیری‌های ما بوده که به نظر می‌رسد با همراهی آب و فاضلاب استان می‌توان در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده و شاهد استقرار سدهای معیشتی در منطقه باشیم./م
برچسب ها: فروند ، اردبیل ، سبلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.