سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تولید عصاره گل محمدی برای التیام آفت دهانی

عضو مرکز تحقیقات فارماکولوژیک گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تولید دهان شویه ای با ترکیبات اصلی گل محمدی خبر داد که در التیام آفت دهانی مؤثر است.

حسن رخشنده ضمن بیان مطلب بالا به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف این دهان شویه در کوتاه مدت موجب ترمیم زخم های ناشی از آفت دهانی و کاهش درد و سوزش آن می شود.

وی افزود: در این عصاره که به عنوان یک اختراع در اداره اختراعات به ثبت رسیده است، تأثیر ترکیبات اصلی گل محمدی در التیام آفت دهانی مورد بررسی قرار گرفته است.

محقق این طرح با بیان این که این محصول هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده اظهار کرد: برنامه ریزی برای کسب مجوز تولید و انجام تحقیقات بالینی بر روی این دارو در حال انجام است.

عضو مرکز تحقیقات فارماکولوژیک گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا کنون تحقیقات گسترده ای در زمینه خواص گل محمدی انجام داده اند که از جمله نتایج آن می توان به تاثیر خواب آوری، تسکین اختلالات تنفسی،  ضد بیماری های افسردگی ، ضد تشنج ، ضد التهاب ، شل کننده عضلات بدن و بر طرف کننده تیک های عصبی اشاره کرد.

این پژوهشگر یاد آور شد: افراد می توانند در زمان ابتلا به آفت دهانی مقداری از گلبرگ های خشک گل محمدی را بجوشاند و بعد از صاف کردن در دهان قرقره کنند.

 

برچسب ها: تولید ، عصاره ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.