سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تولید 40 درصد پنبه کشور در خراسان رضوی

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چناران گفت:در سال زراعی از سطح40 هزار و 386 هکتار اراضی زیر کشت پنبه اصلاح شده استان حدود 70 هزار تن وش پنبه برداشت شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،صبور بیلندی عنوان کرد: با این مقدار تولید که حدود 40 درصد تولید کل کشور را شامل می شود مقام اول تولید را کسب کردیم.

وی اظهارکرد: در سال زراعی جاری دو هزار و  234 تن بذر و  هفت هزار و 880 تن انواع کود بین 15 هزار نفر از کشاورزان پنبه کار توزیع شده است.

بيلندي افزود: با وجود افزایش سطح زیر کشت سال جاری نسبت به سال گذشته در تولید حدود 8 درصد کاهش داشته ایم.

بیلندی عمده دلیل کاهش تولید را دمای نامناسب بهار و تاخیر در کشت دانسته و بیان کرد: گرمای شدید بالای 40 درجه در مرداد ماه نیز باعث ریزش گل و غنجه شد.

مدیر امور زراعت سازمان گفت: در حال حاضر حدود 75 درصد از مزارع برداشت شده است./ب

 

 

 

 

 

مدیر امور زراعت  خرسان رضوی همچنین گفت:برای اولین بار دراستان کشت استمرار سیب زمینی در خواف و نیل آباد با موفقیت انجام شد.

صبور بیلندی اظهار داشت: با وجود تصور اینکه توسعه کشت سیب زمینی در اراضی شهرستانهای یاد شده مرقون به صرفه نیست، نتایج تستها و کار تحقیقاتی این سازمان نشان داد که کشت استمرار سیب زمینی در اراضی خواف و نیل آباد ضمن امکان پذیربودن سود آورهم خواهد بود.

وی گفت: سال گذشته به عنوان تست اولیه و به صورت الگویی این کشت انجام شد که امسال نیز در قالب یک طرح پژوهشی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی، شرکت سهامی زراعی نیل آباد و مدیریت جهد کشاورزی خواف در حال انجام است.

 

وی افزود: هدف از اجرای این طرح تامین بخشی از نیاز استان در فصل سرما است.

.

 

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به سطح زیر کشت محصول جو در سال جاری گفت: با توجه به اینکه امسال رغبت به کشت جو بیشتر شده است پیش بینی می شود150 هزار هکتار کشت جو داشته باشیم.

صبور بیلندی افزود: 30 هزار هکتار از اراضی جو در مناطق مرکزی و جنوب خراسان رضوی برای چرا در اختیار دامهای سبک قرار می گیرد این اراضی پس از چرا مجدد آبیاری و قابلیت برداشت در فصل بهار دارد.

وی اظهار داشت: تعلیف 24 هزار هکتار از اراضی از اول دیماه شروع شده است.

وی یادآور شد: در سال جاری به لحاظ شرایط  نسبتا مناسب بارندگی  پاییز در بسیاری از نقاط استان کشت دیم نیز از رشد خوبی برخوردار بوده و به حدود  50هزار هکتار رسیده است.

 

 

برچسب ها: تولید ، پنبه ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.