سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

اشتغالزایی برای 600 نفر توسط کارآفرین بخش کشاورزی در مرند

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از اشتغالزایی برای600 نفر از جویندگان کار توسط یک کارآفرین بخش خصوصی در شهرستان مرند خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان در حاشیه بازدید از شرکت ترش کام مرند با بیان اینکه این شرکت با ظرفیت روزانه400 تن، محصولات کشاورزی را به پوره و لواشک تبدیل می سازد افزود: با احتساب تولید روزانه 30 تن کنستانتره و370 تن پوره و لواشک، باید گفت این شرکت خصوصی، سالانه نزدیک به 146 هزار تن محصول کشاورزی را فرآوری و به بازارهای داخل و خارج از کشور تزریق می نماید.

وی با اشاره به اینکه 120 قلم محصول مختلف فرآوری شده در این کارخانه به عمل می آید افزود: این محصولات علاوه به بازارهای داخلی ، در بازارهای خارجی نیز عرضه می شود.

محمدیان بابیان اینکه این شرکت سالانه بالای10 هزار تن سیب زیردرختی را خریداری و تبدیل و فرآوری می سازد ادامه داد: استراتژي ايجاد و توسعه صنايع فرآوري محصولات كشاورزي درکنار باغات، نقش مؤثري در توسعه کشاورزی این شهرستان ايفا مي‌كند.

وی بابیان اینکه راهبرد ايجاد و توسعه صنايع فرآوري محصولات كشاورزي در شهرستان مرند، بعلت استعداد بالاي كشاورزي، نزديكي به بازارهاي مصرف و وجود نيروهاي متخصص و غير متخصص مي‌‌تواند ضمن حل مشكلات بخش كشاورزي در این منطقه، راه را براي رسيدن به توسعه پايدار کشاورزی هموار كند ادامه داد: در حقيقت، اين صنايع، با بكارگيري محصولات خام كشاورزي و ايجاد اشتغال. موجب افزايش درآمد در نواحي روستايي و کشاورزی مي‌شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همچنین به نقش صنایع تبدیلی کشاورزی بر ارزش افزوده محصولات کشاورزی اشاره نموده و افزود: اتلاف محصولات كشاورزي موجب خارج شدن بخش قابل توجهي از توليدات كشاورزي از چرخه توليد تا مصرف مي‌شود، به طوري كه بر پاية آمارهاي موجود به طور متوسط 35 درصد از محصولات كشاروزي در کشور و در مراحل گوناگون ضايع مي‌شود كه اين خود غذاي 15 تا 20 ميليون نفر از جمعيت كشور است. /ع

 

برچسب ها: اشتغال ، کارآفرین ، بخش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.