بارابارا شیل، سرپرست کارگاه آموزشی عروسک درمانی شرکت کننده در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در خصوص نحوه حضورش در جشنواره این دوره به خبرنگار
حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: 2 سال پیش در ارمنستان کارگاهی را برگزار کردم و در آن جا با برخی از هنرمندان ایرانی آشنا شدم آنها از من خواستند تا همان ورک شاپ را در جشنواره ایران برگزار کنم.
وی افزود: من برای اولین بار به ایران امدم اما به راستی کارگاه متوجه شدم تعداد افرد با استعداد در ایران زیاد است.
این هنرمند آلمانی در ادامه تصریح کرد: شرکت کنندگان در این کارگاه علاقه زیادی به یادگیری و همکاری های متقابل داشتند و این مسئله برایم بسیار خوشایند بود.
وی در خصوص چگونگی این کارگاه ادامه داد: هر نمایشی که اجرا می شود به طور حتم اثرات روانی بر روی مخاطب دارد به همین خاطر بازیگران نیز باید به طور کامل متوجه این مسئله باشند که روی صحنه چه کارهایی انجام می دهند و با رسیدن به درک درست از این مسئله پی بردن به آن به پیشرفت خواهند رسید.
وی بیان داشت: این کارگاه تنها موضوع عروسک گردانی و عروسک درمانی ندارد بلکه این مسئله که چطور می شود انسان های بیمار را از این طریق درمان کرد هدف اصلی است.
شیل در ادامه اظهار داشت: مهمترین مسئله ای که تا به امروز فرا گرفتم این است که اگر کسی از لحاظ جسمی و یا روحی مشکل دارد باید سعی کنیم تا به آن شخص کمک کنیم نه این که به اشتباه بر روی او اعمالی را انجام دهیم.
وی گفت: یادگیری به خود شخص ربط دارد و به نظرم این موضوع ارزش این را دارد که همیشه چنین آموزه هایی را داشته باشیم.
گفتنی است، باربارا شیل، عروسک گردان، درمان گر در کار عروسک گردانی و روانشناس، در هفته اول برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر کارگاه عروسک درمانی را به مدت 5 روز در دانشکده سینما و تئاتر برگزار کرد./ي2