سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در دیدار با عالم برجسته شیعی ترکیه:

هدف کشورهای استکباری از جنگ‌های فرقه‌ای تضعیف اسلام است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با شیخ صلاح‌الدین اوزگندوز عالم برجسته شیعی ترکیه، گفت: هدف صهیونیسم و قدرت‌های استکباری از جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی تضعیف اسلام است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی صبح روز (دوشنبه ۹ بهمن) در دیدار با شیخ صلاح‌الدین اوزگندوز از علمای برجسته شیعی ترکیه، با یادآوری حضور خود در مراسم روز عاشورای حسینی در استانبول، از برگزاری باشکوه این مراسم قدردانی کرد و آن را حلقه اتصال محکم و عامل تحکیم پیوندهای قلبی شیعیان دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تحولات منطقه به ویژه مسأله سوریه هدف صهیونیسم و قدرت‌های استکباری را تضعیف جهان اسلام از طریق ایجاد جنگ مذهبی و فرقه‌ای میان مسلمانان خواند و افزود: ورود ناتو به منطقه به زیان مسلمانان و جهان اسلام است.

وی ادامه داد: ناتو هیچگاه به فکر منافع کشورهای اسلامی نبوده است.

لاریجانی با اشاره به شکست قدرت‌های جهانی و ناتو در ایجاد آرامش در عراق و افغانستان گفت: حضور ناتو در عراق و افغانستان منجر به تشدید مشکلات داخلی و ایجاد اختلاف و تفرقه مذهبی در این کشورها گردید.

براساس این گزارش، شیخ صلاح‌الدین اوزگندوز عالم برجسته شیعی و رئیس بنیاد جعفری ترکیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از رئیس مجلس شورای اسلامی به خاطر حضور در مراسم عاشورای حسینی سال جاری در استانبول، با یادآوری طرح آمریکایی خاورمیانه بزرگ، گفت: هدف دشمنان اسلام تضعیف کشورهای مسلمان از طریق تجزیه این کشورها و ایجاد درگیری مذهبی در منطقه می‌باشد.

وی افزود: دشمن می‌خواهد با قطعه قطعه کردن کشورهای اسلامی و تقویت اسلام سازش کار در مقابل اسلام ضد صهیونیستی و ضد استکباری هلال اسرائیلی در منطقه ایجاد کند.

شیخ صلاح‌الدین همچنین با بیان اینکه در سوریه شیعیان و اهل سنت مظلوم واقع شده‌اند، گفت: مساله سوریه به نحو مطلوبی به نفع مسلمانان و جهان اسلام خاتمه یابد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: لاریجانی ، ترکیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.