سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه دهه مبارک فجر صورت گرفت؛

برگزاری نمایشگاه نقوش سنتی«ترنج» در نیشابور

در آستانه دهه مبارک فجر نمایشگاه نقوش سنتی«ترنج»، آثار بانوی هنرمند نیشابوری، «سمیرا مختاری قدیم»‌ در نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گشایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، حمید رضا آتشی، مسئول نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار داشت: نیشابور خواستگاه فرهنگ و هنر است و فعالیت‎های فرهنگی و هنری طی سال در این شهر تداوم داشته و هنرمندان رشته‎های مختلف آثار خویش را با سبک‏ها و موضوعات گوناگون در معرض دید عموم قرار می‎دهند که نمایشگاه نقوش سنتی «ترنج» یکی از این آثار جهت بازدید علاقمندان است که در آستانه سی و چهارمین فجر انقلاب اسلامی برپاشده است.
 
وی عنوان داشت: نمایشگاه نقاشی «ترنج» آثار بانوی هنرمند نیشابوری «سمیرا مختاری قدیم» است که 20 اثر نقوش سنتی در ابعاد 70* 50   به صورت گواش و مداد رنگی است.
 
آتشی به سبک و موضوع این نمایشگاه پرداخت و گفت: این نمایشگاه با سبک انتزاعی کار شده است که دارای موضوعات تذهیب و شمسه است.
 
وی در خصوص سوابق این بانوی هنرمند نیشابور بیان داشت: وی دارای 12  سال سابقه فعالیت در رشته نقاشی و مجسمه سازی بوده و دانش آموخته کارشناسی رشته هنرهای تجسمی شهر زاهدان است.
 
آتشی هدف از  برپایی این نمایشگاه را پرداختن به نقوش سنتی  و اشاعه آن در بین هنرمندان دانست و خاطر نشان کرد: ما در پی نقد و بررسی آثار این هنرمند و رواج این نوع تکنیک‎ها و سبک‎های نقاشی در سطح شهرستان نیشابور هستیم.
 
وی تصریح کرد: نمایشگاه نقاشی «نگاره‎ها» تا 13 بهمن 91 هر روز از ساعت 16  الی 19 بعدازظهر در محل نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ویژه عموم علاقمندان دایر است./ي2
برچسب ها: نمایشگاه ، نقاشی ، نیشابور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.