سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

دولت برای خرید محصولات ارگانیک تضمین دهد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: حمایت دولت از کشاورزان برای ترویج محصولات ارگانیک یک ضرورت است و برای توسعه کشاورزی ارگانیک باید برنامه راهبردی تدوین شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین پیرموذن  در سمینار محصولات ارگانیک کشاورزی در اردبیل افزود: ترویج محصولات ارگانیک ضمن پویایی اقتصاد کشاورزی می‌تواند به تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه کمک شایانی داشته باشد.

وی یکی از عوامل بیماری‌های سرطانی در کشور را متاثر از محصولات کشاورزی دانست و گفت: استفاده از سم و کود در مزارع کشاورزی یکی از عوامل شیوع سرطان دستگاه گوارشی در کشور است که دولت موظف است برای مبارزه با بیماری‌های سرطانی و تضمین سلامت مردم کشور رویکرد اساسی به ترویج و توسعه محصولات کشاورزی داشته باشد.

پیرموذن با اشاره به اینکه کشاورزان در الگوی کشت فعلی با مشکلات عمده ای مواجه هستند افزود: برای ایجاد انگیزه و تشویق کشاورزان برای کشت محصولات ارگانیک دولت باید مشوق‌های لازم را در نظر بگیرد و برای خرید محصولات ارگانیک به کشاورزان تضمین دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل 20 درصد سیب‌زمینی کشور را تامین می‌نماید اما پایلوت تولید ارگانیک سیب‌زمینی را خراسان جنوبی قرار داده‌اند گفت: به صورت جدی پیگیر هستیم تا اردبیل را به عنوان پایلوت در تولید محصولات ارگانیک سیب‌زمینی قرار دهیم تا استان از مزایای آن بهره‌مند شود.

وی توجه به اقتصاد کشاورزی را یک ضرورت خواند و افزود: برای شکوفایی اقتصاد کشاورزی بخش دولتی باید ضمن تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران تحقیقات لازم را در زمینه محصولات ارگانیک به صورت وسیع در کشور انجام دهد و در تمام مراحل کاشت، داشت، برداشت، بسته‌بندی، بازاریابی و شناسایی بازارهای هدف از کشاورزان حمایت جدی و عملی نماید.

پیرموذن در ادامه با اشاره به نقش صادرات در پویایی تولید و توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت: تولید محصولات ارگانیک ضمن رونق صادرات می‌توانددر عرصه بین‌الملل ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد/س

برچسب ها: اردبیل ، محصولات ، ارگانیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.