سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتي دروغ پرده بر انسانيت مي اندازد

عدم صداقت و دروغ روح انساني را ذبح و به قربانگاه اسارت مي کشاند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، از شروع يک روز خوب تا انتهاي شب با هزاران چشم روبرو مي شويم درنظر هر کدام کسي هستيم که خويش با نقاب ساختگي خود آراسته ايم جدا از پيشداوري ها و قضاوت هاي زودهنگام که سرشت وهر روزمان شده، همسفر بغضمان خود بي قراريست که براي اثبات آنچه که نيست و آنچه نمي داند چه مي خواهد برحقيقت و بر وجدانش رنگ باطل مي زند انگار در حبس ابدي خود را محکوم مي کنيم و دفتر باز خاطراتمان را با نگاهي مصنوعي، با نقابي ساخته شده از جنس جبر و واگذاري فطرت آدميان به ابليس درون پر مي کنيم.
ذهنم به گفته هاي اديب يزدي کارشناس مذهبي، تأمل کرد: قدرت بيان هديه اي از جانب خداي رحمان به انسان است، هديه اي که تفاوتي اصيل برايش به ارمغان آورد. موهبتي الهي که حفظ آن فقط در راستگويي و صداقت است.
وقتي از منشأ عدم صداقت مي پرسم برايم از ابليس مي گويد: عدم صداقت و دروغ از نفوذ شيطان در آدمي حکايت دارد، نفوذي که قدرت بيان و کلام انسان را در سلطه ي خود مي گيرد و براي ديگر رذائل و بدي ها مقدمه ايجاد مي کند.
اديب يزدي جهل را شروعي براي ورود ابليس به ضميرمان مي داند.
بسياري از دروغگويان از روي جهل و ناداني دست به دامان شيطان مي شوند و خلأ هاي اعتقادي و اطلاعاتي خود را با تمسک به دورغ پرمي کنند و احساس حقارت انسان را به جبران آنچه که ندارد و نيست مي کشاند و دروغ جبران نداشته ها مي شود.
و از حقيقت دروغ بيشتر مي گويد:
دروغگويي خود زني است، آن هنگام که کارد زبان با نوک تيزش بر روح انساني زخم مي زند و سپيدي الهي اش را خون آلود مي کند و مي گويد، رذيلت ها دست به دست هم مي دهند و کمر به اسارت انسان مي بندند و دوزخ را به ميزباني اش مهيا مي کنند.
اديب يزدي از فراگيري و رواج مي يابد، حرص، طمع، تکبر، بدگماني، وحشت، و همه و همه، پشت صف دروغ ايستاده اند و يکي پس از ديگري رخ نشان مي دهد.
به گفته ي اديب يزدي عالي مظهر انسانيت در عزتي است که انسان براي خويش قائل است.
با احساس غرور پشت انساني مي توان شخصيت و جايگاه خود را در جامعه حفظ کرد و اين غرور، مثبت و انساني است.
و در پايان کلامش به صداقت نشان مي رود.
تکفر به راستگويي و صداقت در همه ي امور زندگي انسان ها را به ساير فضيلت ها نزديک مي کند و توکل به اوت و ذات مقدس اوست که مي تواند فطرت و بنيش را به دور از ابليس، در مسير حکمت و انديشه ي الهي قرار دهد.
 وسفر را مي توان آغاز نمود از مبدأيي که خود تعيين مي کنيم، مي توان از جز راست نگفتن شروع کرد و پيوست به مدار بندگي او ..../ز
گزارش از محبوبه بابارحيم
برچسب ها: دروغ ، انسانیت ، قربانگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.