سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

توسعه فضای سبز برای احیای صنعت گردشگری استان ضرورت دارد

نماینده مردم شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری و اكوتوریسم یكی از محورهای توسعه استان است و احیای آن در گرو افزایش فضای سبز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /كمال الدین پیرموذن در جلسه بررسی مسائل و مشكلات اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: با توجه به نقش این اداره كل در صیانت از جنگل ها و منابع ملی استان برای ارتقای سطح سرانه فضای سبز استان باید بیشتر تلاش شود.

وی حفاظت از جنگل های منطقه حیران را برای اردبیل مهم دانست و گفت: در این راستا با رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری كشور مذاكراتی شده كه ماحصل آن نتیجه بخش خواهد بود.

عضو فراكسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: قرق بانان ، جنگل بانان و محیط بانان به عنوان حافظان منابع طبیعی وظیفه خطیری در حفاظت از انفال دارند و در صورت ارائه لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان از سوی دولت فراكسیون محیط زیست از این قشر زحمتكش حمایت خواهد كرد.

وی افزود: با توجه به آلودگی هوای كلانشهرها حفاظت و توسعه جنگل ها و كاهش دام در مراتع باید از اولویت های كاری باشد و با تصویب طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری كه بزودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت مجلس حمایت قاطع خود را از بخش منابع طبیعی وآبخیزداری نشان می دهد.

اسدالله محسن زاده مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز در این جلسه با ارائه سیمای منابع طبیعی استان گفت: با توسعه بوستان های جنگلی و درخت كاری در حاشیه جاده های استان برای ارتقای سهم سرانه فضای سبز استان به میانگین كشوری تلاش می شود.

وی افزود: با تولید و توزیع 500 هزار اصله نهال در ایستگاه های تولید بذر و نهال استان گام بلندی در راستای صیانت و توسعه فضای سبز استان برداشته خواهد شد./ب

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، فضای ، سبز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.