سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

9 ساعت مانده به آغاز جشنواره سي و يكم فيلم فجر؛

پرویز شیخ طادی:بخش خارج از مسابقه نوعی عملکرد داوران را شفاف سازی می کند

وجود بخش خارج از مسابقه در جشنواره به عنوان یک بخش بسیار مفید در واقع عملکرد هیئت داوران را شفاف سازی می کند.

پرویز شیخ طادی کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: کاهش فیلم های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره با هدف بین المللی شدن موثر نخواهد بود چرا که جهانی شدن تنها به معنای بالا بردن سطح کیفی و استاندارد جشنواره است.
وی افزود: شکل برگزاری و انتخاب ها هیچ ارتباطی با بین المللی شدن جشنواره ندارد بلکه هر چه را که در سال گذشته کاشته ایم آن را در جشنواره سی و یکم برداشت خواهیم کرد در نهایت جهانی شدن به محصول، شکل محتوا و ساختار ارتباط دارد و هیچ ارتباطی به روش و تاکتیک ندارد.
شیخ طادی ادامه داد: اثر یک جشنواره را جهانی می کند آثار ما هنگام قیاس با آثار خارجی، جهانی می شود و نه با اثر داخلی.
وی در خصوص بخش خارج از مسابقه جشنواره عنوان کرد: بخش خارج از مسابقه برای جشنواره بسیار مفید است چرا که این بخش ملاک خوبی برای ارزیابی تصمیم گیری هیت داوران و نوعی شفاف سازی است.
شیخ طادی ارزیابی خود را از جشنواره سی و یکم اینگونه بیان کرد: از این جشنواره نباید انتظار آثار درخشانی داشته باشیم چرا که آثار این جشنواره تنها فردی بوده و با مدیریت و هدف گذاری انجام نشده است.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره سی و یکم هدایت شده و دارای فکر و اندیشه قبلی نبوده و آثار آن نیز از سطح کیفی بالایی برخوردار نیست./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.