سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرش منفی آدم ها، نمکی بر زخم زنان خود سرپرست

زنان خودسرپرست در جامعه از یک سو با گرفتاری ها و مشکلات معیشتی، اقتصادی مواجه هستند و از سوی دیگر این نگرش منفی آدم هاست که آنان را بیشتر آزار می دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، وقتی پای درد و دل آنها می نشینی کوهی از غم و مشکلات هستند که بازی زمانه آنان را در این دریای پر تلاطم انداخته است و آنها مجبورند به سختی با مشکلات بجنگند حال آنکه تحمل این سختی ها در برابر قضاوت های اطرافیان و گوشه کنایه های آنان ناچیز است.

جعفر بای آسیب شناس در این باره گفت: نگرش عامه مردم متأسفانه نسبت به زنان خود سرپرست بسیار منفی است و آنان را با مشکلات و گرفتاری های حیثیتی مواجه می کند.

وی با اشاره به وجود دید منفی نسبت به زنان خود سرپرست در جامعه اظهار داشت: عده ای از زنان در آستانه طلاق هستند که با وجود این دید منفی در جامعه سعی بر حفظ بنیان خانواده خود می کنند ولی از طرفی دچار طلاق عاطفی گشته و منجر به بروز مشکلات و گرفتاری های فراوانی می شوند.

بای خاطر نشان کرد: عده ای از زنان خود سرپرست که فاقد مهارت های لازم اشتغال هستند برای تامین معاش و گذران شرایط سخت زندگی ناگزیر به پذیرش کارهای خدماتی و مواجه با سخت گیری های کارفرما هستند.

گفتنی است، سختکوشی و پاکدامنی این زنان برای تامین نیازهای خود و فرزندانشان قابل ستایش و احترام است حال آنکه ما باید یاد بگیریم نگرشمان را نسبت به آنان تغییر دهیم و عجولانه قضاوت نکنیم و مسئولین جامعه با فراهم سازی زمینه های اشتغال و مسکن زنان خود سرپرست تا حدودی باری از دوش آنها بردارند./ز

برچسب ها: نگرش ، منفی ، زنان ، خودسرپرست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.