سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در سراسر فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و سیاه چادرهای عشایری در سراسر این استان همزمان با ایام نوروز خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس فریدون فعالی افزود: با توجه به حضور تعداد بی شماری از مهمانان و مسافران در ایام نوروز و به منظور معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی و هنرهای سنتی و نیز حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی در نقاط مختلف این استان، سیاه چادرهای عشایری، نمایشگاه و فروشگاه های صنایع دستی ایجاد می‌شوند.

وی از راه‌اندازی نمایشگاه‌ها، بازارچه‌ها و سیاه‌چادرهای عشایری در کلان‌شهر شیراز همزمان با ایام نوروز خبر داد و افزود: در بناهای شاخص تاریخی مانند آرامگاه حافظ، ارگ کریم خانی، باغ ارم و سرای مشیر غرفه‌های عرضه و تولید زنده صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود و در آثار و بناهای شاخص تاریخی شهرستانی از جمله تخت جمشید، پاسارگاد، بیشاپور، آتشکده فیروزآباد و... نیز شاهد راه‌اندازی این غرفه‌ها خواهیم بود.

فعالی افزود: تاکنون راه‌اندازی 39 نمایشگاه در قالب 192 غرفه در 34 رشته صنایع دستی‌ پیش‌بینی شده است که افزایش تعداد و متراژ غرفه‌ها و تنوع‌بخشی به خدمات قابل ارائه نیز در برنامه‌ها قرار گرفته است./ع

برچسب ها: نمایشگاه ، صنایع ، دستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.