سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلوبال ریسرچ:

فجایع اقتصادی دوره نخست ریاست جمهوری اوباما

واقعیت این است که چهار سال نخست ریاست جمهوری اوباما، نتیجه ای جز نابودی اقتصاد آمریکا به دنبال نداشته. در چهار سال گذشته نرخ اشتغال به شدت کاهش یافته؛ میزان درآمد خانواده های متوسط به طور میانگین 4000 هزار دلار کمتر شده و میزان فقر و بدهی ملی نیز به حد انفجار رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ، البته که همه تقصیرها را نباید فقط به پای اوباما نوشت. معلوم است که قسمت زیادی از وضعیت بدی که ما الان با آن روبرو هستیم نتیجه سالها اهمال و خودخواهی کنگره و دولت های پیشین است  والبته فدرال رزرو دراین میان یکی از مقصران اصلی است . این باراک اوباما است که با پافشاری در حمایت از فدرال رزرو ،  بن برنانکه را برای چهارسال دیگر به ریاست آنجا گمارده است . این اقدام علیرغم سیاست های اشتباه و وحشتناک این بانک در طی چهارسال گذشته اتفاق افتاده است. 

برخلاف چیزی که دولت اوباما می گوید اقتصاد آمریکا مدت هاست که در رکود به سر می برد .  

اعداد و ارقام و آمارهای زیر نشان میدهد که چهار سال ریاست جمهوری اوباما ، نتیجه ای جز ویرانی و فروپاشی اقتصاد آمریکا نداشته است .

-    در طول چهارسال نخست ریاست جمهوری باراک اوباما هرروز 11 هزار نفر به جمع گیرندگان کمک غذایی اضافه شده است .  
-    در ابتدای ریاست جمهوری اوباما 32 میلیون نفر کمک غذایی دریافت می کردند که اکنون به 47 میلیون نفر رسیده است .
-    47 میلیون نفری که محتاج کمک غذایی هستند به اندازه جمعیت کل ایالات آلاسکا ، آرکانزاس ، کانکتیکات ، دلور ، هاوایی ، آیداهو ، آیوا ، کانزاس ، ماین ، می سی سی پی ، مونتانا ، نبراسکا ، نوادا ، نیوهمپشایر ، نیومکزیکو ، داکوتای شمالی ، اوکلاهاما ، اورگون ، رودآیلند ، داکوتای جنوبی  ، یوتا ، ورمونت ، ویرجینای شرقی و وایومینگ است .
-    تعداد آمریکائی هایی که مستقیماً از دولت فدرال پول دریافت می کنند از 94 میلیون آمریکائی درسال 2000 به 128 میلیون در سال 2011 رسیده است .
-    بر اساس گزارش موسسه census بیش از 146 میلیون آمریکائی یا فقیرند و یا درآمد کمی دارند .
-    میزان بیکاری در زمان اوباما اصلاً کمتر نشده است . نرخ بیکاری در بدو ورود اوباما به کاخ سفید 8/7 درصد بوده است که الان هم با ارفاق همان است .
-    درزمان ورود اوباما به کاخ سفید 6/60 درصد از آمریکائی هایی که در سن اشتغال قرار داشتند شغل داشتند که این رقم اکنون به 6/58 درصد رسیده است .
-    درطول چهارسالن نخست ریاست جمهوری اوباما تعداد افرادی که جزء نیروی کار به حساب نمی آیند به رقم 000/332/8 میلیون نفر رسیده است .
-    درطول دور اول ریاست جمهوری اوباما تعداد افرادی که از بیمه از کارافتادگی فدرال استفاده کرده اند 18 درصد افزایش داشته است .
-    دوران اوباما دوران تلخی برای صنایع کوچک بوده است . تیم کین که یک اقتصاد دان است می گوید به ازای هر 1000 نفر آمریکائی تعداد مشاغل تازه تاسیس در زمان اوباما سقوط آزاد داشته است . براین اساس این مشاغل درزمان بوش پدر به ازای هر 1000 نفر 3/11 شغل  جدید ، در زمان کلینتون 2/11 شغل جدید ، در زمان بوش پسر 8/10 و درزمان اوباما 8/7 شغل جدید ایجاد شده است .
-    میزان درآمد خانواده های متوسط برای چهارمین سال پیاپی کاهش و حدود چهارهزار دلار کمتر شده است .
-    اقتصاد آمریکا توانایی ایجاد شغل کافی برای خیل جوانایی که وارد بازار کار می شوند را ندارد . نزدیک به 53 درصداز فارغ التحصیلان آمریکائی زیر 25 سال بیکارند .
-    براساس گزارش موسسه ملی اشتغال 58 درصد از مشاغل تولید شده در این مدت مشاغل کم درآمد هستند .
-    براساس گزارش موسسه تحقیقات سیاست واقتصاد هم اکنون تنها 6/24 درصد از مشاغل پر درآمد هستند.
-    براساس گزارش همین موسسه هرساله آمریکا نیم میلیون شغل را به خاطر محول کردن تولید کالا به کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا از دست می دهد .
-    برای چهارمین سال پیاپی ، آمریکا مقام خود را در رتبه بندی اقتصاد رقابتی در دنیا از دست داد
-    براساس گزارش بانک جهانی سهم تولید ناخالص ملی اقتصاد آمریکا درسال 2001 ، 8/31 درصد بوده است که این رقم در سال 2011 به رقم 6/21 درصد رسیده است.
-    ایالات متحده آمریکا آنقدر نفت دارد که نیازی به واردات این ماده از خاورمیانه ندارد ولی گویا اوباما برای کندن زمین و استخراج نفت خسیس است . درزمان کلینتون میزان استخراج نفت 58 درصد و درزمان جرج بوش 116 درصد بوده است . اما در زمان اوباما 36 درصد شده است .
-    وقتی اوباما رئیس جمهور شد قیمت هر گالن بنزین 84/1 دلار بود که الان به قیمت 26/3 دلار رسیده است .  
-    از زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور شده است 300 هزار شغل آموزشی از دست رفته است .
-    برای اولین بار در تاریخ آمریکا تعداد دانش آموزان بی خانمان رکورد زده است . تعداد یک میلیون دانش آموز بی خانمان فعلی از سال 2006 ، 57 درصد افزایش داشته است .
-    میزان فقر در خانواده هایی با سرپرست زیر 30 سال 37 درصد است .
-    میزان فروش خانه ها نسبت به سال 2005 ، سه برابر شده است.
-    برای پنجمین سال پیاپی مقدار صورتحساب برق افزایش داشته است .
-    از وقتی اوباما رئیس جمهور شده است تعداد مردمی که از دولت فدرال پول مستقیم دریافت می کنند 32 درصد افزایش داشته است .
-    این اوباما است که پول مردم آمریکا را خرج مسائل مسخره می کند . بعنوان مثال مبلغ 527/592 هزار دلار خرج این شده است که بفهمند چرا میمون ها مدفوع خود راپرتاب می کنند !
-    مردم آمریکا الان 20 برابر انگلیسی ها مالیات میدهند .
-    آمریکا تحت حاکمیت اوباما ، هرساله یک تریلیون دلار به کسری بودجه اش اضافه می شود .
-    بدهی ملی آمریکا در تولید ناخالص ملی در سال 2008 ، 70 درصد بود که الان به رقم 103 درصد رسیده است .
-    اوباما به اندازه 42 رئیس جمهور قبلی آمریکا بدهی بالا آورده است .


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.