سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد افزایش نرخ خدمات کافی‌نت‌ها به وزارت صنعت

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران از پیشنهاد افزایش نرخ خدمات اینترنتی کافی‌نت‌داران بعد از حدود سه سال ثبات به وزارت صنعت خبر داد و گفت: در این طرح هر یک ساعت اینترنت 2هزار تومان پیشنهاد شد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛سید مهدی میرمهدی با اشاره به اینکه در حوزه ارائه خدمات اینترنتی اقداماتی را در دست اجرا داریم، اظهار کرد: در این راستا نرخ‌های خدمات اینترنت برای کافی‌نت‌ها تغییر خواهد کرد و عادلانه‌تر خواهد شد.
وی گفت: به دلیل اینکه کافی‌نت‌ها دارای حساسیت‌های ویژه‌ای هستند، اتحادیه به صورت مستقیم نمی‌تواند برای آن‌ها نرخ جدید مصوب کند اما با کار کارشناسی نرخ جدیدی را برای آن‌ها در نظر گرفتیم و برای تأیید به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کردیم.

 رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران درباره نرخ‌های در نظر گرفته شده در طرحی که حدود دو ماه از ارائه آن به وزارت صنعت می‌گذرد، عنوان کرد: این نرخ‌ها چندان بالا نیستند که موجب تعجب شود اما با توجه به اینکه حدود سه سال هیچ تغییری نداشته حدود ۲ هزار تومان در برآوردهای ما برای استفاده یک ساعت در نظر گرفته شده است.

او افزود: در کنار خدمات اینترنتی موضوعات خدمات دیگری چون کوپی و پرینت نیز رایج بود که سابق بر این به دلیل عدم وجود نرخ مصوب برای کافی‌نت‌ها گاهی شاهد بودیم که با نرخ های متفاوتی از سوی فعالان این بخش انجام می‌شد اما در طرح ما رقم‌های ۱۰۰ و ۱۵۰ تومان به ترتیب برای پرینت‌های سیاه و سفید و رنگی در نظر گرفته شده است.

میرمهدی در پایان با تشکر از اقدام تسنیم در حمایت از حقوق فعالان حوزه اینترنت و کافی‌نت‌داران که جزو قشر ضعیف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌روند، گفت: گزارش‌های این چنینی که چالش‌ها را مطرح می‌کند بسیار راهگشاست و ما را در طی مسیر یاری می‌کند. رسانه‌ای که صداقت در عمل دارد، حرفش بر دل می‌نشیند و موجب تأثیرگذاری می‌شود.

پیش از این در گزارشی با عنوان "نگرانی کافی‌نت‌ها از گرانی اینترنت" دغدغه فعالان این حوزه با توجه به زمزمه‌های افزایش احتمالی قیمت اینترنت را تشریح کرده بود.
برچسب ها: کافی نت ، مصوب ، نفت ، نرخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.