سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار مقامات اسرائيلي و ترک با نظارت و حمايت اردوغان

یک هیئت دیگر از مقامات رژیم صهیونیستی با وجود آنکه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه اعلام کرده با دیدار مقامات ترک با مقامات رژیم صهیونیستی مخالف است، به تازگی از استانبول دیدار کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار فلسطین ؛ منابع آگاه گفتند یک هیئت اسرائیلی به دعوت برخی طرفها به تازگی از شهر استانبول ترکیه دیدار و با شماری از افراد نزدیک به اردوغان و موافقت وی ملاقات کرده است اگرچه اردوغان بارها اعلام کرده با دیدار با مسئولان اسرائیلی مخالف است.

این منابع گفتند دیدارهایی با شخصیتهایی انجام گرفته است که از افراد بسیار نزدیک به اردوغان محسوب می شوند و اردوغان از این مجموعه در تماسهای سری و مأموریتهای ویژه اش استفاده می کند. پیش از این ملاقات نیز دیدارهای فشرده‌ای در آنکارا انجام گرفته و با دیدارهای سری در لندن پایتخت انگلیس آغاز شده بود . دیدارها بین مقامات دو طرف نیز به ملاقات رسمی محدود نمی شود بلکه ملاقاتهای دیگری با شخصیتهای غیر دولتی بسیار نزدیک به مراکز تصمیم گیری در اسرائیل و ترکیه انجام شده است چرا که شماری از بازرگانان سرشناس یهودی و ترک که به دنبال تقویت روابط بین آنکارا و تل آویو هستند در این خصوص تلاش می کنند.

دیدار شماری از وزیران سابق و دانشگاهیان و علمای یهودی و ترک از جمله ملاقاتهایی است که در گذشته انجام گرفته است و در این دیدارها درباره مسائل متعددی از جمله دعوت از ترکیه برای تلاش به منظور گرفتن غرامتهایی بابت یهودیانی که مجبور شده اند دارایی‌ها و خانه‌هایشان را در کشورهای عربی پس از تشکیل اسرائیل ترک کنند بحث و گفتگو شده است .ارتقا و تقویت روابط ترکیه و اسرائیل از اولویتهای دولت آینده اسرائیل از دیگر مباحث مطرح شده در این نشستها بوده است .

گفتنی است بین آنکارا و تل آویو در زمینه های امنیتی و نظامی هماهنگی عالی و روابط بسیار پیشرفته‌ای برقرار است که ضربه زدن به ثبات در کشورهای عربی و متلاشی کردن ارتشهای عربی و تجزیه این کشورها به مناطق کوچک که به نفع طرح صهیونیستی باشد از اهداف این هماهنگی است.


                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: اسرائیل ، ترکیه ، اردوغان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.