سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی خانمانی بيش از 50 هزار انگليسی در زمستان امسال

بیش از پنجاه هزار نفر در سراسر انگلیس بی‌خانمان هستند و زمستانی سرد و سخت را سپری می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه راشا تودی ؛ پالی بویکو، خبرنگار این شبکه طی گزارش از بیرمنگام گفت، با توجه به ضعف اقتصادیِ انگلیس و تشدید سیاست‌های ریاضتی دولت این کشور در سال گذشته‌ی میلادی، بر شمار افراد بی‌خانمان در این کشور به میزان قابل توجهی افزوده شده و این رقم اخیراً از مرز پنجاه هزار نفر نیز فراتر رفته است.

مایکل که در خیابان‌های بیرمنگام، که به «پایتخت بی‌خانمان انگلیس» مشهور شده، می‌خوابد، گفت: من دو سال است که بی‌خانمان شده‌ام، ولی خبر ندارم چند نفر دیگر در این شهر مانند من بی‌سرپناه هستند. وی افزود، بسیاری از افرادِ بی‌خانمان شب‌ها می‌آیند و در این پارکینگِ زیر زمینی، شب را به صبح می‌رسانند.

 شمار بی‌خانمان های انگلیسی از سال 2010 میلادی به این طرف، به شدت افزایش یافته و با بیش از بیست و پنج درصد افزایش به پنجاه هزار نفر در سال 2012 میلادی رسیده است. بیشترین درصد افزایش بی‌خانمانی در میان تمامی شهرهای انگلیس، در شهر بیرمنگام بوده است.برخی از بنگاه‌های خیریه در انگلیس تلاش می‌کنند در حد استطاعت خود، برای بی‌خانمانان سرپناه یا مکانی موقت برای زندگی فراهم کنند تا مگر این افراد بتوانند کاری برای خود دست و پا کنند و از این شرایط نابسامانِ زندگی خود را نجات دهند. این در حالی است که ظرفیت پذیرش بی‌خانمانان توسط این بنگاه‌های خیریه، بسیار محدود است.

 قبلاً بسیاری از بی‌خانمانانِ بیرمنگام در برخی از دوازده هزار خانه‌های خالی در این شهر، بدون اجازه‌ی صاحبان این خانه‌ها زندگی می‌کردند، اما اکنون این کار برای آنان به مراتب دشوارتر شده است. علت این امر این است که دقیقاً قبل از شروع فصل زمستان امسال، دولت انگلیس از لحاظ حقوقی، خوابیدنِ بدون اجازه در خانه‌های خالی را از جنحه‌ی مدنی به جرم جنایی تغییر حالت داد و این برای بی‌خانمانان انگلیسی بسیار مشکل‌ساز شده است.در پی تصویب این قانون، بر شمار بی‌خانمانان انگلیسی که در شب‌های سرد زمستان در کنار خیابان‌ها می خوابند، به شدت افزوده شده است. مشکل اصلی در انگلیس بیکاریِ گسترده است. لذا، برای فقرای این کشور، نبود شغل، به معنای افزایش فقر و بی‌خانمانی در سال جاری میلادی است.

مزید بر علت این است که از ماه آوریل امسال به بعد، بسیاری از لوایح کاهش هزینه‌های دولت انگلیس که قبلاً تصویب شده بود، عملاً به اجرا درخواهد آمد که خبر بدی برای اقشار فقیر و بی‌خانمان در این کشور به حساب می‌آید و ممکن است منجر به بروز بحران مسکن در این کشور بشود. 


برچسب ها: خانمان ، انگلیس ، زمستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.