سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرداری منطقه 12:

بهره برداری طرح های لزوم پیشگیری آسیب های اجتماعی ویژه کودکان منطقه 12

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 12 ، از بهره برداری طرحهای لزوم پیگشیری آسیب های اجتماعی ویژه کودکان منطقه 12 در خانه های کودک و مراکز NGO خبر داد.

باصری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به نیاز کودکان منطقه 12 لزوم پیشگیری آسیب های اجتماعی به ویژه کودکان آسیب دیده محلات آسیب پذیر منطقه به ویژه محله هرمندی، تختی، پامنار، عودلاجان، امام زاده یحیی، محله بازار، سنگلج، طرح های معاونت فرهنگی و اجتماعی و در دست بهره برداری است.

وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: 95 درصد کودکان آسیب دیده محلات آسیب پذیر تحت پوشش و ارائه خدمات ویژه خانه کودکان و  مراکزNGO از جمله خانه کودک دبیر الملک خانه کودک ناصر خسرو، شوش، انجمن کودکان کار خیابان خانه موسوی، خانه کودک بازار، کانون علم کودکان، خانه کودک سعادت و مرکز NGO قرار دارند.

باصری با اشاره به نحوه ارائه خدمات ویژه طرح های معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه 12 گفت: مجموع فعالیتها و خدمات ویژه طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی کودکان، در سه بخش آموزش تحصیلی ویژه کودکان بی هویت فاقد شناسنامه و مهاجر در مدارس خانه کودک و ساماندهی این کودکان در امر آموزش به دلیل عدم حضور مدارس عادی از اقدامات اجرایی این طرح است.

وی ادامه داد: آموزش حقوق کودک و مهارت زندگی به دلیل عدم آگاهی و اطلاع کافی در خصوص حقوق خود در خانواده و جامعه، نیاز سنجی ویژه کودکان در خصوص بهداشت، سلامت و آموزش فعالیت های اجتماعی، حرفه آموزی به منظور اشتغالزایی کودکان در آینده در هنگام حضور در بازار کار برای پیشگیری از مشکلات پیشرو در آینده اقدامات دیگر این طرح است.

باصری در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری این طرح افزود: به منظور فرهنگ سازی و استقبال خانواده و کودکان از اجرای این طرح، حضور آنها در مراکز NGO و خانه کودکان آموزش و ارائه راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کمک هزینه ای به کودکان و خانواده هایشان ارائه می شود./ز

برچسب ها: فرهنگی ، پیشگیری ، منطقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.