سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر شیعیان ترکیه:

فتنه‌انگیزان خادم دشمنان هستند

رهبر شیعیان ترکیه گفت: اگر ملت‌های اسلامی به جان هم بیفتند تنها به نفع استكبار است،‌ لذا افرادی كه به دنبال فتنه‌انگیزی هستند به دشمن خدمت می‌كنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، طی برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی صلاح‌الدین اوزگوندوز، رهبر ‌شیعیان ترکیه با بیان اینكه اختلافات میان شیعیان واهل تسنن مانع اخوت ما نیست اظهارداشت : همه ما با یکدیگر برادر هستیم و هیچ کس نمی‌تواند میان ما جدایی ایجاد کند.

وی ادامه داد: بهترین راه این است كه قرآن و سنت پیامبر (ص) را در میان بگذاریم و بر سر مشتركات با هم متحد شویم و اختلافات را نیز از بین ببریم.

صلاح‌الدین اوزگوندوز با تاکید بر اینكه اسلام دین عدالت، ‌حریت و مساوات است، افزود: طبق آیه "لا اكراه فی الدین " و "و ماارسلناك الا رحمث للعالمین " نباید ملت‌های اسلامی را فریب داد، ‌اگر به این آیات توجه نكنیم همه مسلمانان به جان هم می‌افتند.

وی با اشاره به مشتركات فراوان شیعیان واهل تسنن اظهار داشت: تنها سلفیون و وهابی ها هستند كه اختلاف عقاید فاحشی دارند ‌آن هم به دلیل اینكه در زمان حكومت عثمانی انگلیسی‌ها بر آنها مسلط بودند .

رهبر شیعیان ترکیه در پایان خاطرنشان كرد: اگر ملت‌های اسلامی به جان هم بیفتند تنها به نفع استكبار است،‌ لذا افرادی كه به دنبال فتنه‌انگیزی هستند به دشمن خدمت می‌كنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وحدت ، دشمنان ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.