سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اداری مالی وزیر علوم تحقیقات و فناوری؛

265 هزار و 906 متر مربع پروژه دانشگاهی افتتاح می شود / در حال مذاکره برای تخصیص 85درصد بودجه جاری هستیم

265 هزار و 906 مترمربع پروژه دانشگاهی با اعتباری معادل 117 میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل: دکتر متکان معاون اداری مالی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: در دهه فجر امسال 265 هزار و 906 مترمربع پروژه دانشگاهی با اعتباری معادل 117 میلیارد تومان در 3 حوزه دانشگاه های اصلی کشور از جمله دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، مراکز پیام نور و فنی و حرفه ای افتتاح می شود.

وی گفت: منابع این پروژه از 3 بخش اعتبارات دولتی، درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها و کمک های خیرین آموزش تأمین شده است.

متکان تصریح کرد: در سال 91، 2800 میلیارد تومان به عنوان بودجه جاری دانشگاه ها، به جز از مراکز پیام نور، فنی و حرفه ای و مراکز پژوهشی در نظر گرفته شد که به طور متوسط  رشد43 درصدی بودجه جاری این دانشگاه ها را نشان می داد.در این رابطه کسری تخصیص داشته ایم به گونه ای ابتدا صحبت از تخصیص 60 درصدی این مبلغ بود ولی در حال مذاکره هستیم  كه 75 تا 85 درصد آن اختصاص یابد.

 142 پروژه عمرانی تا هفته دولت به بهره برداری می رسد

معاون اداری مالی وزیر علوم از بهره برداری 142 پروژه عمرانی در هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته بودجه عمرانی را تا 100 درصد افزایش دادیم برای سال بعد نیز اولویت کاری پروژه هایی است که مصوب شده ولی اجرا نشده است.

متکان عنوان کرد: تحقق بودجه های عمرانی در بخش ساخت و ساز 5 درصد و در بخش تجهیز و تعمیر 10 درصد بوده است.

وی افزود: در رابطه با بودجه مقاوم سازی در گذشته یک ردیف مستقل به شرط تحقق منابع به میزان 500 میلیارد تومان پیش بینی شد ولی به دلیل تحریم های دشمنان این اعتبارها محقق نشد.

وی خاطر نشان کرد: تحصیلات تکمیلی ما در حال رشد است ما به فضای آموزشی کمتر نیاز داریم و باید بیشتر به زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری و آزمایشگاهی بپردازیم./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، آموزش ، پیام نور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.