سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنوز نیاز به جذب 10 هزار عضو هیئت علمی داریم/برخي دانشگاه ها در جذب هيئت علمي خوب عمل نكرده اند

وزير علوم تحقيقات و فناوري با بيان اينكه برخي دانشگاه ها در جذب هيئت علمي خوب عمل نكردند گفت: با وجود جذب حدود 14 هزار عضو هیئت علمی دانشگاه تاكنون، ولي هنوز 10 هزار نفر دیگر بايد استخدام شوند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل،کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهارمین نشست روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری سراسر کشور عصر دیروز 9 بهمن با بيان اين مطلب گفت: طی چند ماه اخیر در پایگاه علمی اسکوپوز با 2هزارو 930 مقاله رتبه پانزدهم و ISI با 809 مقاله رتبه شانزدهم را کسب کردیم ،یعنی معادل 2.127  درصد تولید علم دنیا متعلق به کشورمان است.

دانشجو با بیان اینکه هدفمند کردن مقالات و پاپان نامه ها باید در دستور کار قرار گیرد گفت: حضور فعال دانشگاه ها در شبکه علمی و شعاع باید فعالتر شود تا به نحو احسن از منابع دانشگاه ها استفاده کنیم.

وزیر علوم تصریح کرد: در بعد آموزش و در بحث پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ابهاماتی ایجاد شده بود. ما چهار روش پذیرش در مقطع دکتری داریم، یکی برمبنای آيين نامه های استعدادهای درخشان که فعال است. روش دوم آئین نامه بورس است که برمبنای این آيین نامه به برخی دانشگاهها معرفی می شوند.

وی از آيین نامه بورس دستگاههای اجرایی خبر داد و اظهار کرد: از این طریق دستگاه ها می توانند برای ارتقای کارکنان با پرداخت هزینه افراد را برای مقاطع دکتری معرفی کنند. روش دیگر در پذیرش مقطع دکتری از طریق پردیس های خودگردان توسط دانشگاهها و آزمون نیمه متمرکز دکتری است.

وی عنوان کرد: حدود 14 هزار عضو هیئت علمی استخدام کردیم ولي با اين وجود باید 10 هزار نفر دیگر نیز استخدام شوند.

برخی دانشگاه ها در جذب اعضای هیئت علمی خوب عمل نکردند

وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه جذب اعضای هیئت علمی باید با تلاش بیشتری دنبال شود افزود: برخی از دانشگاهها در این زمینه خوب عمل کرده و برخی دیگر نیز ضعیف عمل کرده اند.

وی گفت: دانشگاه اراک با جذب 13 نفر هیئت علمی، دانشگاه امام با 28 هیئت علمی، صنعتی کرمان با 30 نفر جذب، دانشگاه جهرم با یک نفر جذب از ضعیفترین دانشگاه ها در جذب اعضای هیئت علمی بودند.

دانشجو با بیان اینکه سیاست ما در وزارت علوم فعال شدن جذب هیئت علمی در دانشگاهها است اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در مجموع با 1367 عضو دانشگاه تبریز با 128 نفر، دانشگاه تهران با 250 نفر جذب، دانشگاه معارف با جذب 35 نفر، دانشگاه حکیم سبزواری نزدیک به 40 نفر، شهرکرد با 66 نفر دانشگاه شیراز 176 نفر، دانشگاه شهید مدنی 76 نفر و دانشگاه امیر کبیر با 77 نفر دانشگاههایی هستند که در جذب اعضای هیئت علمی خوب عمل کرده اند./ع2
برچسب ها: علمی ، دانشگاه ، بورس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.