سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همگام با سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر؛

مکبث در 10 پرده هنری مدرن است

نمایشگاه "مکبث در 10 پرده " بعنوان یک هنر مدرن برای اولین بار در ایران برگزار می شود.

افسانه قلی زاده، استاد دانشگاه و طراح گریم و ماسک در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص نمایشگاه "مکبث در 10 پرده" گفت: نمایشگاه گریم و ماسک با عنوان" مکبث در 10 پرده " كه يك  هنر مدرن و کار گروهی با رها علی نژاد است و در قالب تابلوهای حجم سازی شده در سالن انتظار اصلی مجموعه تئاتر شهر قرار دارد.
وی ادامه داد: اين کار ایده اينجانب و علی نژاد بود که با دبیر جشنواره سعید کشن فلاح مطرح کردیم و وی از این نمایشگاه استقبال کرد، البته این کار برای اولین بار در ایران برگزار می شود.
قلی زاده افزود: در این کار تصویری طراحی صحنه، دکور، حجم ساری و نکاتی در مورد نمایش مکبث دیده می شود که نماد کلی خشونت، خیانت و جاه طلبی انسان را در مکبث نشان می‌دهد.
طراح گریم و ماسک اظهارداشت: 10 تابلو از نمایش "مکبث" از جادوگر آغاز شده و قدرت، تاج سلطنتی و دیگر نمادهای این نمایش در آن وجود دارد.
وی ادامه داد: در این نمایش نکات مهم و شاخصی موجود بطور خلاصه در این 10 برد آمده است چراکه "مکبث" شاخص ترین کار شکسپیر است.
قلی زاده خاطر نشان کرد: هر تابلو از "مکبث" به دیگری متصل است یعنی اینکه هیچکدام از این 10 پرده را نمی توان به تنهایی استفاده کرد چون خلاصه نمایش "مکبث" ویلیام شکسپیر است.
گفتني است؛ نمایشگاه "مکبث در 10 پرده" تا پایان سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر در سالن انتظار اصلی تئاتر شهر میزبان تماشاگران است./ص
 
برچسب ها: مکبث ، جشنواره ، تئاترفجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.