سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستیابی ارتش سوریه به موفقیتهای مهم

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اعلام کرد: ارتش سوریه به موفقیت های مهمی در حومه دمشق دست یافته و توانسته است کنترل شهرک عقربا را به طور کامل به دست بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اعلام کرد: ارتش سوریه به موفقیت های مهمی در حومه دمشق دست یافته و توانسته است کنترل شهرک عقربا را به طور کامل به دست بگیرد.

این شبکه افزود : درگیری های دو روز اخیر در مناطق حومه دمشق اکنون نتایج خود را نشان می دهد. ارتش سوریه اعلام کرد شهرک عقربا را کاملا از وجود افراد مسلح پاکسازی کرده و کنترل کامل آن را به دست گرفته است. چند ساعت پیش درگیری هایی نزدیک جاده ترانزیت بین دمشق و درعا در منطقه القدم روی داد.

افراد مسلح که در اردگاه های آوارگان فلسطینی در نزدیک این منطقه مستقر هستند توانستند خود را به این جاده مهم برسانند. ارتش برای عقب راندن این افراد مجبور به مداخله شد و جاده دمشق به درعا چند ساعت مسدود بود. اکنون این جاده در کنترل ارتش سوریه است و بازگشایی شده است. این جاده همچنین از کنار شهرک داریا می گذرد که صحنه عملیات نظامی ارتش سوریه در بخش های کوچکی است که همچنان در کنترل افراد مسلح است. پیش بینی می شود ظرف چند روز آینده سیطره کامل ارتش سوریه بر شهرک داریا اعلام شود.

ارتش سوریه در درگیری های شمال این کشور با مشکلات بیشتری مواجه است. آن گونه که منابع نظامی سوری اعلام کردند ارتش توانست کنترل کامل زندان مرکزی ادلب را بار دیگر به دست بگیرد.

این مسئله نشان می دهد که احتمال حمله مجدد به این ساختمان مهم و راهبردی در ادلب وجود دارد. با این حال ارتش نیروهای کمکی به مناطق اطراف زندان مرکزی اعزام کرده است. افراد مسلح همچنین به شدت تلاش می کنند کنترل فرودگاه ابوالظهور را در حومه ادلب به دست بگیرند ولی ظاهرا ارتش سوریه مصمم است اجازه ندهد این فرودگاه نیز مانند فرودگاه نظامی تفتناز به تصرف مخالفان درآید به همین منظور نیروهای کمکی به این منطقه اعزام کرده است».
برچسب ها: ارتش ، سوریه ، تروریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.