سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرين خبرها از اوضاع مصر

کشته شدن يک تن در درگيري التحرير/تعطيلي سفارتخانه هاي بلژيك و كانادا در قاهره

تلويزيون روسيا اليوم در تازه ترين گزارش خود از تحولات مصر از کشته شدن يک تن در درگيري ها در ميدان التحرير، تصويب قانون جديد اعطاي اختيارات به ارتش مصر براي بازداشت غيرنظاميان و بسته شدن سفارتخانه هاي بلژيك و كانادا در قاهره خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در تازه ترين خبر، پليس مصر اعلام کرد در درگيري ها نزديک ميدان تحرير قاهره يک نفر کشته شده است. هنوز جزئيات بيشتري از اين خبر منتشر نشده است.

خبرنگار روسيا اليوم اعلام كرد نيروهاي امنيتي وارتش مصر اجراي طرح محمد مرسي  كه بر اساس آن سه استان "پورت سعيد"،"سوئز"و "اسماعيليه" تا 30 روز ديگر در حالت فوق العاده قرار دارند و ممنوعيت آمد و شد را آغاز كردند.

در ادامه اين گزارش آمده است كه همچنان درگيريها بين تظاهرات كنندگان و نيروهاي ارتش در تعدادي از شهرهاي مصر ادامه دارد و برخي از منابع نظامي از اعطاي اختيارات امنيتي، جنائي و قضايي به ارتش اين کشور براي بازداشت غيرنظاميان خبر دادند.

در همين حال مخالفان حكومت مصر و در راس آنها "ائتلاف نجات ملي" از برگزاري تظاهرات گسترده از ساعت 9 امشب تا ساعت 6 فردا خبر دادند.

همچنين اعضا و هواداران ائتلاف نجات ملي در بيانيه اي از تظاهرات اعتراض آميز در خيابانهاي قاهره وتحصن در مقابل پارلمان خبر دادند.

اين در حالي است كه سفارتخانه هاي كانادا وبلژيك هم در پي بالا گرفتن زد و خوردها در قاهره سفارت هاي خود را تا اطلاع ثانوي بستند.

كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا هم در تازه ترين اظهار نظر خود در خصوص اوضاع چند روز اخير مصر از طرفين درگيري در اين كشور خواست با گفتگو پاي ميز مذاكره بحران را حل و فصل كنند.

در شهر اسكندريه مصر هم تظاهرات كنندگان با حمله به مجلس محلي اين شهر به سوي ساختمان آن سنگ اندازي كردند.

هشام قنديل نخست وزير مصر هم بامداد امروز در ديداري غيرمنتظره از ميدان التحرير قاهره بازديد كرد وخواستار عدم وابسته كردن تخريب گران به اعمال سياسي شد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.