سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

دولتمردان مصر با مخالفان گفت‌و گو کنند

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به ادامه تنش‌ها در مصر، گفت: دولتمردان و گروه های سیاسی مصر نباید با اقدامات خود چالش‌ها و تنش‌ها را در این کشور افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل در خصوصادامه تنش‌ها در مصر، اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت مصراز رفراندوم قانون اساسی و اتفاقات پس از آن به سلامت عبور کرده است، دولتمردان این کشورباید با پیش گرفتن گفت‌و گو با مخالفان باردیگر از تنش آفرینی در این کشور جلوگیری کنند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصر پس از انقلاب مردمی در این کشور جایگاه خاصی در عرصه بین المللی یافته است، تصریح کرد: برگزاری رفراندوم قانون اساسی با حضور اکثریت مردم مصر خود بیانگر نقش آفرینی این کشور در عرصه بین المللی در جهان عرب به دلیل اسلامی بودن این کشور است.

وی افزود: دولت قاهره پس از سقوط حسنی مبارک دیکتاتور سابق و دست نشانده غرب در مصر امروز در حال گذار از بحران مشروعیت است که باید در این راستا دولتمردان بدون دامن زدن به تنش‌های سیاسی در تلاش برای گذار از این مرحلهباشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه غرب و رژیم صهیونیستی در کمین انقلاب مصر هستند ،ادامه داد: غرب و رژیم اشغالگر قدس به دلیل حاکم شدن اسلامیت و دموکراسی اسلامی در مصر سعی دارند از نقش آفرینی این کشور در میان جهان عرب و عرصه بین المللی به هر طریق ممکن جلوگیری کنند؛ اولین راه کار غرب هم ایجاد تفرقه میان ملتاین کشوراست که باید مردم این کشور با هوشیاری کامل مراقب توطئه غربی –صهیونیستی باشند.

حجت الاسلام میر قسمت موسوی با بین اینکه دولتمردان و گروه‌های سیاسی مصر نباید با اقدامات خود چالش‌ها و تنش‌ها را در این کشورافزایش دهند، خاطر نشان کرد: تمامی گروه‌ها و احزاب مخالف مصری باید برای حل اختلافات سیاسی در کشور به پای میز مذاکره با دولت بیاینند و دستگاه‌های نظامی و انتظامی مصر نیز از نهادهای دولتی و عمومی حمایت کنند و مانع از کشته شدن بیشتر شهروندان مصری شوند.

به دنبال کشته شدن ده‌ها تن در موج جدید خشونت‌های مصر، شورای دفاع ملی مصر با برگزاری نشستی به ریاست رئیس‌جمهوری این کشور هشدار داد در صورت ادامه خشونت‌ها حالت فوق العاده در مناطق آشوب زده اعلام می‌کند./س

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، تنش ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.