سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان گروه حقوق بشری مستقر در اراضی اشغالی به خشونت مرگبار رژيم صهيونيستي عليه فلسطينيان

یک گروه حقوق بشری مستقر در اراضی اشغالی به اعمال خشونت مرگ‎بار نظامیان رژیم اسرائیل علیه معترضان فلسطینی در کرانه باختری ، اذعان کرده است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ،‌سازمان حقوق‎بشری موسوم به بتسلم تایید کرده است که از سال ۲۰۰۵ میلادی تا کنون در جریان درگیری میان سربازان رژیم اسرائیل با انتفاضه‎گران فلسطینی، دست‎کم ۵۶ فلسطینی کشته شده‎اند.
این سازمان حقوق بشری در ادامه اعلام کرده است که ارتش اسرائیل با نقض گسترده و نظام‎مند قوانین موجود، انتفاضه‎گران فلسطینی را با گلوله جنگی مورد هدف قرار می‎دهد.
این درحالی است که ارتش رژیم اسرائیل با رد گزارش این گروه حقوق بشری، مدعی شده است که گزارش مذکور، صرفا بر اساس موارد قدیمی و مواردی که از جانب نیروهای پلیس مورد تحقیق قرار گرفته‎اند، تنظیم شده و روایتی متعصبانه را از حوادث ارائه داده است.
از سوی دیگر، گروه حقوق بشری بتسلم در ادامه گزارش خود می‎افزاید، از میان فلسطینیانی که از سال ۲۰۰۵ میلادی تا کنون کشته شده‎اند، ۶ تن در اثر اصابت مستقیم گلوله‎های مشقی و ۲ تن نیز در اثر اصابت گاز اشک‎آور ، جان باخته‎اند.
این گروه حقوق بشری در ادامه گزارش خود می‎افزاید: نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل در عمل از این‎گونه تسلیحات و مهمات به صورت غیرقانونی و به شیوه‎ای کاملا خطرناک استفاده می‎کنند و مقامات اسرائیلی کم‎ترین اقدامی را برای جلوگیری از این سوءرفتارها انجام نمی‎دهند.
بر اساس این گزارش، نیروهای اسرائیلی تنها در طول ۲ هفته گذشته، ۲ فلسطینی را در جریان تظاهرات اعتراض‎آمیز برگزار شده در کرانه غربی اشغالی مورد هدف قرار داده و کشته‎اند.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.