سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات جان 3 کوهنورد با تلاش يگان انتظامي کوهستان پليس پيشگيري پايتخت

رييس پليس پيشگيري پايتخت از عمليات امداد و نجات پليس کوهستان براي نجات جان سه کوهنورد خبر داد و گفت:" اين کوهنوردان جوان پس از چند ساعت در حالي که دچار سرمازدگي شده بودند، نجات پيدا کردند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس ، سرهنگ محسن خانچرلي در تشريح خبر فوق گفت:" روز گذشته سه تن از شهروندان تهراني به نام هاي "نويد"، "داوود" و "فريبرز" براي صعود به ارتفاعات توچال رفته و تا ايستگاه سوم توچال بالا مي روند اما به خاطر شرايط نامساعد جوي و تجربه کم اين سه کوهنورد، هر سه به دره اي که در آن محدوده بوده سقوط مي کنند. 
وي بيان داشت:" تعدادي از کوهنوردان که در آن محدوده عبور مي کردند، متوجه موضوع شده و مراتب را با يگان هاي پليس کوهستان پليس پيشگيري پايتخت، در ميان مي گذارند و تيم هاي عمليات اين يگان با همکاري ماموران امداد و نجات به محل اعزام شدند.
سرهنگ خانچرلي ادامه داد:" در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد که اين کوهنوردان جوان، روز صعود خود با تعدادي از دوستانش تا ايستگاه سوم کوهستان توچال صعود مي کند اما در ايستگاه سوم از دوستان خود جدا و به ادامه کوهنوردي تا ايستگاه ادامه مي دهند.
رييس پليس پيشگيري پايتخت، اظهار داشت:" اين کوهنوردان ظاهرا ساعتي بعد مسير را به علت کولاک و برف شديد گم کرده و از مسير منحرف مي شود و تا زماني که ديگر کوهنوردان موضوع را به پليس اطلاع مي دهند. 
وي تصريح کرد:" بلافاصله ماموران امداد و نجات پليس کوهستان و تيم هاي امداد اورژانس به گشتزني در محدوده ايستگاه سوم پرداختند تا اينکه ساعاتي بعد هر سه کوهنورد را در بخشي از دره پيدا کرده و در حالي که هر سه دچار سرمازدگي شده بودند، به مرکز درماني منتقل مي کنند. 
سرهنگ خانچرلي در پايان، ضمن اشاره به نجات جان اين سه کوهنورد، به شهرونداني که قصد عزيمت و صعود از ارتفاعات شهر تهران را دارند، هشدار داد تا ضمن رعايت کليه نکات ايمني را هنگام صعود، در صورت امکان به تنهايي به صعود نپرداخته و ضمن آن حتما شرايط آب و هوايي را در نظر داشته باشند./ف

برچسب ها: کوهنورد ، کوهستان ، پلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.