سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومی سازی کاتالیست ها طی یک سال اخیر در صنعت پتروشيمي/تبديل 100 درصد خوراک به محصول

مدیر عامل شرکت پتروشیمی بندر امام گفت: طی یکسال اخیر، چهار کاتالیست صنعت پتروشیمی در داخل کشور بومی سازی شد.

 
محمد حسین ظریفکار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه  وی با بیان اینکه تولید مجتمع پتروشیمی بندر امام به میزان تامین خوراک و شرایط و تاسیسات بستگی دارد، افزود: کاهش خوراک منجر به کاهش تولید می شود اما در این مجتمع نزدیک به 100 درصد خوراک پتروشیمی دریافتی بندر امام به محصول تبدیل شده است.

وی افزود: امروز شاهد کلنگ زنی ان جی ال 3200 خواهیم بود که به دنبال توافقنامه ای بین شرکت پتروشیمی بندر امام و شرکت نفت صورت خواهد گرفت.

ظریفکار افزود: به این ترتیب، شرکت پتروشیمی بندر امام پروژه ان جی ال 3200 را فاینال می کند و طی سالهای آینده خوراک خود را از این، ان جی ال تامین می کند.

مدير عامل پتروشيمي بندر امام، با اشاره به شرایط تحریم و اجرای پروژه های تحقیقات در کشور گفت: باید سعی شود نیازمندی های صنعت نفت را تامین کنیم و در جهت ساخت داخل قدم برداریم.
تصريح كرد: تحریم ها اگر به جامعه ای که دارای مدیران خوش فکر است، تحمیل شود، عملکرد آن جامعه، شتابی بیش از پیش خواهد گرفت.

وی در مورد مطرح شدن انتقال روزانه 1200 تن پروپان به مشعل های این پتروشیمی، گفت: آنهایی که اعلام کرده اند، می توانند کشتی در اختیار این مجتمع قرار دهند، اسناد خود را بیاورند و مطرح کنند.
ظريفكار گفت: نمی توان اعلام کرد که به طور دایم هر روز یک تناژ خاصی از پروپان به مشعل ها انتقال می دهیم؛ گاهی کشتی می رسد و حتی یک سی سی از پروپان تولید شده به فلزها انتقال داده نمی شود.

وي تاکید کرد: کاتالیست EDC ساخت داخل راندمانی به میزان 98 درصد دارد در حالی که راندمان این کاتالیست که ساخت خارج است معادل 94 است.
ظريفكار در مورد میزان خوراک مورد نیاز مجتمع پتروشیمی بندر امام نیز با تاکید بر این‌که به خاطر کمبود خوراک مقداری تولید کاهش پیدا کرد گفت: با این وجود حدود صد درصد خوراک پتروشیمی بندر امام تبدیل به محصول شده است و موفقیت‌های بهتری در جهات مختلف صورت گرفته است.
مدیر عامل مجتمع پتروشیمی بندر امام تصریح کرد: در حال حاضر سعی می کنیم نیازمندی‌هایمان را به گونه ای تامین کنیم که بیشتر به جهت خودکفایی گام برداریم؛ این کار وظیفه همه مدیران است. تحریم اگر به افراد عاقل تحمیل شود باعث بالا رفتن شتاب در انجام وظیفه عادی‌شان است.

ظریف‌کار فرد با تاکید بر این‌که میزان تولید این مجتمع بستگی به میزان خوراک، شرایط و تجهیزات دارد گفت: گرچه بنا به دلایلی با مشکلاتی که تحمیل شد با کمبود خوراک مواجه شدیم.اما صد درصد خوراک به محصول تبدیل می شود.

وی در مورد میزان قیمت محصولات اظهار کرد: قیمت محصولات یک نرم جهانی دارد. محصولات استراتژیک نیز از شرایط مهم‌تری برخوردار هستند بنابراین درباره قیمت تصمیم به صورت توامان گرفته می شود./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.