سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکنجه و بازجويي پزشکان بحريني به علت مداواي معترضان

پزشکان بحريني مي گويند به علت مداواي معترضان هدف بازجويي و شکنجه قرار مي گيرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي ، نادا ضيف از پزشکان بحريني است که مدتي در بازداشت بوده است. به گفته وي پس از اقدام دولت در سرکوب معترضان، توجه ها به پزشکان و نيروهاي امدادي جلب شد که به اين افراد کمک مي کردند.
وي مي گويد: آنها مي خواهند مراقبت هاي پزشکي و درماني براي اين افراد صورت نگيرد. پزشکان از اين دستور تبعيت نکردند از اين رو رژيم تصميم گرفت آن پزشکان را مجازات کند. من به مدت ده روز به مکاني انتقال يافتم که نمي دانستم کجاست. در تمام مدت دستان و چشمان من بسته بود. من به مدت بيست و يک روز در حبس انفرادي بودم. پس از اين مدت من مستقيما با اعضاي خانواده سلطنتي رو به رو شدم که علنا مسئول شکنجه من بودند. من در اين مدت کتک خوردم و با شوک الکتريکي مواجه شدم.
پس از اعتراضات بحرين تا کنون حدود دو هزار پزشک بازداشت شده اند اين امر موجب شد بيمارستان ها نيز به صحنه اعتراض تبديل شوند و پزشکان در حياط بيمارستان عليه رژيم حاکم شعار دهند.
بيمارستان ساماني از جمله مراکز درماني مهم بحرين است. اين بيمارستان مکاني است که بيشترين پزشکان در آن بازداشت شده اند. پس از اعتراضاتي که در اين بيمارستان صورت گرفت، اکنون اين بيمارستان به يک مکان محافظت شده تبديل شده است و نيروهاي ضد شورش در آن مستقر هستند. در حال حاضر ورود به اين بيمارستان براي همه آزاد نيست.
فعالان حقوق بشر مي گويند اگر بر اثر اعتراضي علني عليه رژيم آسيب ديده باشيد و براي درمان به اين بيمارستان مراجعه کنيد، با وضع بدتري مواجه مي شويد.
سعيد يوسف المحافظه معاون مرکز حقوق بشر بحرين مي گويد: افرادي که در اعتراضات مجروح شده اند نمي توانند به بيمارستان مراجعه کنند زيرا بازداشت مي شوند و هدف بازجويي، شکنجه و ضرب و شتم قرار مي گيرند و نهايتا روانه زندان مي شوند. سال گذشته شمار زيادي از مجروحان در بيمارستان شکنجه و بازداشت شدند. ما گزارش هاي زيادي از شکنجه شدن زندانيان مي خوانيم اما در کشور من معترضان در بيمارستان شکنجه مي شوند.
نادا ضيف به خيانت به کشور متهم و به پانزده سال زندان محکوم شد اما در نهايت فشارهاي بين المللي بر بحرين بود که موجب صدور حکم تبرئه او شد. سرنوشت پزشکان بسياري هنوز نامعلوم است.
دولت بحرين همچنان بر مواضع خود پافشاري مي کند و حمله به بيمارستان ها را اقدامي توجيه شده مي خواند.
سميرا رجب وزير اطلاعات بحرين مي گويد: اين پزشکان سعي کردند کنترل بخش اورژانس بيمارستان را به دست گيرند و فعاليت سياسي انجام دهند. زماني که بيمارستان به مکاني براي فعاليت سياسي تبديل شود، بسيار فاجعه بار خواهد شد.
 با ادامه اعتراضات در بحرين، گزارش از موارد نقض حقوق بشر در اين کشور نيز رو به افزايش است.






برچسب ها: بین الملل ، بحرین ، پزشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.