سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

وقوع سالانه 30 هزار مرگ در كشور بر اثر سرطان

رييس مركز بهداشت شرق اهواز گفت: اقدامات بهداشتي تا 25 درصد مي‌تواند از بروز سرطان‌ها جلوگيري كند، نقش عوامل ژنتيكي در ايجاد اين بيماري‌ها نيز 25 درصد است و 50 درصد ديگر عوامل به وجود آورنده سرطان به دلايل اجتماعي مربوط است كه ارگان‌هاي مرتبط با اين عوامل بايد براي پيشگيري از اين بيماري اقدام كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛  مهرداد شريفي در همايش مبارزه با سرطان كه در مركز بهداشت شرق اهواز برگزار شد، با اشاره به برگزاري هفته مبارزه با سرطان از 8 تا 15 بهمن ماه، اظهار كرد: روزانه 800 مورد مرگ در كشور رخ مي‌دهد كه دلايل آن به ترتيب بيماري‌هاي قلبي و عروقي، حوادث و سوانح و سرطان است.

 

وي افزود: سرطان از نظر بار بيماري‌ها رتبه چهارم را در جهان دارا است و ايران نيز در منطقه خاورميانه رتبه نخست ابتلا به سرطان را دارد كه بايد براي پيشگيري از اين بيماري‌ اقدامي انجام داد.

 

شريفي با بيان اين كه سالانه 30 هزار مرگ در اثر سرطان در ايران رخ مي دهد، تصريح كرد: امروز مشكل اصلي بهداشت كشور، بيماري‌هاي غيرواگير هستند. در دهه 70 خورشيدي حدود 18 هزار بيمار سرطاني در كشور وجود داشت كه اين عدد در دهه 90 افزايش يافته و به 90 هزار نفر رسيده است.

 

رييس مركز بهداشت شرق اهواز با تاكيد بر لزوم افزايش حساسيت افراد نسبت به سرطان‌ها، گفت: بايد ببينيم كه تا كنون در حوزه آموزش چه كرده‌ايم و تا چه ميزان اطلاعات افراد را درباره بيماري سرطان افزايش داده‌ايم.

 

وي از مراكز بهداشت خواست پيشگيري را در دستور كار خود قرار دهند و افزود: هزينه درمان بيماران سرطاني بسيار زياد است و هر خانواده بايد بيشتر هزينه سبد خانوار را صرف درمان اين بيماري كند و فشاري زيادي به اعضاي خانواده وارد مي‌شود، بنابراين اقدامات پيشگيرانه بسيار موثرتر از درمان خواهد بود./س

 


برچسب ها: مرگ ، سالنه ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.