سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيشرفت شبکه بانکي کشور با عبور از تحريم ها

مدير عامل بانک سپه با بيان اينکه دشمنان نظام از پيشرفت هاي بانکي کشور ناراحت و خشمگين هستند ، گفت : توسعه توليد و زيرساخت هاي اقتصادي در اولويت است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، رامين پاشايي فام در گفتگو با راديو اقتصاد تصريح کرد: اين بانک که نخستين بانک ايراني محسوب مي شود از 88 سال پيش مورد توجه و دشمني بيگانگان بوده است و در دوره جديد هم مورد تحريم واقع شد اما توانست با پشتوانه و اعتماد مردمي و تلاش کارکنان از اين موانع عبور کند.

وي با بيان اينکه بانک سپه مباني استقرار شبکه بانکي را در کشور فراهم کرد، گفت: شکوفايي اقتصادي ايران هدف نهايي و عالي بانک سپه است.

پاشايي فام گفت : بايد روش هاي تامين مالي از بانک محوري فاصله بگيرد و شبکه بانکي در رقابتي براي خدمت رساني به سمت تخصصي کردن فعاليت ها برود.

وي همچنين بر ضرورت گسترش بانکداري الکترونيک تاکيد کرد و گفت: تعداد شعب بانکي و تعداد بانک ها بايد متناسب با نياز اقتصادي باشد و بانک هاي جديد به سمت بانکداري تخصصي و تامين نيازهاي تازه حرکت کنند.

پاشايي فام افزود : امروزه بايد از توسعه الکترونيکي بانک ها به جاي توسعه شعب مورد توجه باشد.
وي در باره مطالبات معوق بانک ها نيز گفت : اين موضوع هم مورد توجه بانک هاست اما نبايد به بخش توليد فشار بيشتري وارد کنيم و از اولويت هاي اصولي بانک سپه ، حمايت از توليد است و البته فعالان و عاملان اقتصادي هم به تعهدات خود در مقابل بانک ها پايبند باشند.

مدير عامل بانک سپه از رشد همه شاخص هاي اين بانک و ارتقاي جايگاه آن در ميان بانک هاي تجاري خبر داد و گفت : مشارکت بانک در تامين مالي طرح ها و پروژه هاي کلان و راهبردي کشور در اولويت است.

پاشايي فام افزود: با توجه به فضاي موجود بايد نگاه ويژه اي به تجهيز و جمع آوري منابع داشته باشيم چون ظرفيت هاي اقتصادي کشور در دنيا بي نظير و توان توليد کشور فوق العاده بالاست.

مدير عامل بانک سپه در باره اواق سلف نفتي گفت: 500 ميليون دلار اوراق سلف نفتي ارزي و ريالي پس از تاييد بانک مرکزي به زودي منتشر مي شود که البته تا 10 ميليارد دلار هم ظرفيت دارد.

پاشايي فام تصريح کرد : اوراق سلف نفتي به عنوان يک سرمايه گذاري مطمئن پس از تاييد نهايي بانک مرکزي در روزهاي آتي منتشر خواهد شد و سرمايه گذاري مردم و خريد اين اوراق، بهترين نوع سرمايه گذاري است که مي تواند سود قابل توجهي را عايد خريداران کند.

مديرعامل بانک سپه  گفت : سود اين اوراق اندکي بيشتر از معادل نرخ ابزارهاي موجود مانند اوراق مشارکت است و خريداران پس از سررسيد اين اوراق به طور يقين چه در بخش ارزي و چه در بخش ريالي، سود مناسبي دريافت خواهند کرد.

مديرعامل بانک سپه افزود : با وجود تحريم هاي همه جانبه غرب، اين بانک عملکرد بسيار مطلوبي در يک سال گذشته داشته است و مشارکت در طرح هاي صنعت نفت از موفقيت هاي اين بانک محسوب مي شود./عب
برچسب ها: بانک ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.