سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

سوغات کوهبنان در ‌نمایشگاه بین‌المللی گردشگری عرضه می شود

شهرستان کوهبنان تنها نماینده استان کرمان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و هتلداری است،که سوغات و صنایع دستی شهرستان ‌کوهبنان در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

منصور متقی فرماندار شهرستان کوهبنان درگفتگوباخبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان بابیان این مطلب افزود: غرفه‌ای با متراژ 26 متر مربع ‌در اختیار شهرستان کوهبنان قرار گرفته که انواع صنایع دستی‌، محصولات محلی و تعدادی از آثار ارزشمند شهرستان به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت:‌در این غرفه‌ مهم‌ترین سوغات کوهبنان از جمله زعفران‌، زرشک‌، گل گاو زبان‌، کشک محلی‌، قاووت محلی، پسته مرغوب کوهبنان و .‌.. به فروش می‌رسد.

متقی تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار بردیم تا در این غرفه آثار باستانی‌، مشاهیر و مفاخر استان کرمان به ویژه شهرستان کوهبنان را به مراجعه کنندگان معرفی کنیم.

وی یاداورشد: تعدادی بسته فرهنگی، سی‌دی‌، عکس و کتاب مربوط به جاذبه‌های تاریخی و گردشگری‌ کوهبنان، زندگی‌نامه بزرگان و عرفای کوهبنان و سایر نقاط استان کرمان در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌گیرد.

فرماندارکوهبنان اظهارداشت: کوهبنان در گستره تاریخ همواره جایگاه شناخته شده‌ای داشته و سابقه‌ای افزون بر هزاران سال بر این خطه نگاشته‌اند.

وی افزود: از لحاظ اقتصادی کوهبنان با وجود معادن غنی زغال‌سنگ و همچنین سایر منابع کانی‌دار مانند خاک نسوز‌، گچ‌، آهک‌، سرب و روی‌، آهن و .‌.. این شهرستان جزو مناطق معدنی استان کرماندر رده‌های برتر قرار دارد./س


 

برچسب ها: سوغات ، کوهبنان ، نمایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.