سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديكتاتور سابق تونس

من دستور كشتار تظاهرات كنندگان را صادر نكردم!/كشورهاي عربي وغربي به من خيانت كردند

زين العابدين بن علي ديكتاتور سابق تونس براي نخستين بار پس از سرنگوني حكومتش با يك پايگاه خبري تونسي فرانسوي زبان مصاحبه كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روسيا اليوم:زين العابدين بن علي پس از گريختن خود در سال 2011ميلادي از تونس در گفتگو با پايگاه خبري "تونسي سكريه" اظهار داشت در خلال انقلاب قصد خروج از كشور را نداشتم اما پس ازآنكه به من وخانواده ام هشدار دادند كه زندگي شما در خطر است وامكان حمايت از شما نيست مجبور به ترك وطن شدم.

وي در ادامه با بيان اينكه تونس را بدون همراه داشتن چيزي به اميد بازگشت به كشور ترك كردم افزود پس از ورود به عربستان هواپيما از جده بدون اطلاع من به تونس بازگشت در حاليكه من در انتظار بازگشت بودم.

بن علي همچنين با ادعاي اينكه من به وزارت كشور ودفاع حق تيراندازي به سوي تظاهرات كنندگان را در خلال انقلاب صادر نكردم افزود در پيشگاه خدا وملت قسم مي‌خورم كه هيچ فرماني براي تيراندازي صادر نكردم ومن مطمئن هستم كه وزراي دفاع وكشور از اتهامات وارده در اين خصوص تبرئه مي شوند.

ديكتاتور سابق تونس در ادامه گفتگوي خود با اشاره به اينكه آماده پاسخگويي به تمامي اتهامات خود در مقابل دادگاهي مستقل هستم افزود پيش از ترك خاك تونس به سمت عربستان در صدد سخنراني چهارم خود در ساعت هشت شب بودم ونزديكان از من خواستند با پوشيدن لباس نظامي به عنوان فرمانده كل نيروهاي مسلح در مقابل مردم سخنراني كنم.

وي همچنين گفت قصد داشتم در سخنراني چهارم خود به ملت تونس اعلام كنم كه كشور در خطر است وگروه هاي تروريستي با حمايت اروپا وارد تونس شده وما تونستيم تعدادي از آنها را بازداشت كنيم وهمچنين ما با خيانت كشورهاي عربي وغربي مواجه شديم.

زين العابدين بن علي ديكتاتور سابق تونس در پايان اظهارات خود مدعي شد در خلال تظاهرات معترضان در تونس در صدد تاسيس حكومت وحدت ملي به رياست كمال مرجان وزير خارجه سابق وبا حضور احزاب معارض وشخصيت هاي اسلامي بودم كه به عنوان اقدامي براي برگزاري انتخابات پارلمان به شمار مي‌آمد وپس از آن بازنشستگي خود را ابراز داشته واز سياست كناره گيري مي ‌كردم.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.