سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

سرمایه‌گذا‌ری 5.7 میلیارد ‌دلاری ‌ایران در بانک توسعه اسلامی

رئیس بانک توسعه اسلامی گفت: ایران یکی از بزرگترین حمایت‌کنندگان این بانک بوده و تا سال گذشته، حدود5 میلیارد و 700 میلیون دلار اعتبار در این بانک سرمایه‌گذاری داشته است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، احمد محمدعلی‌ رئیس بانک توسعه اسلامی در ‌مراسم افتتاح، آغاز عملیات اجرایی و مبادله توافقنامه 10 پروژه زیرساختی کشور در مشهد گفت: ایران یکی از بزرگترین حمایت‌کنندگان بانک توسعه اسلامی بوده و تا سال گذشته، حدود5 میلیارد و 700 میلیون دلار اعتبار در این بانک سرمایه‌گذاری داشته است.

‌حسین قضاوی‌ رئیس بانک تجارت و توسعه اکو نیز در این مراسم‌ با بیان اینکه این بانک سال 2008 به طور رسمی و با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان و سرمایه اولیه 500 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد، گفت: در حال حاضر سرمایه این بانک به 700 میلیون دلار ارتقا یافته است.

وی اذعان داشت: پرداخت‌های بانک اکو در چهار سال گذشته، بالغ بر 650 میلیون دلار بوده و علاوه بر این یک‌ میلیارد و 200 میلیون دلار نیز گشایش خطوط اعتبار نقدی و غیر نقدی داشته که سهم ایران از این اعتبارات 500 میلیون دلار است.

رئیس بانک تجارت و توسعه اکو افزود: برای سه پروژه در ایران، شامل عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی سیازاخ کردستان، فاضلاب شهریار و تصفیه خانه فاضلاب بیرجند، 67.6 میلیون دلار تسهیلات از سوی این بانک پرداخت شده است/س

برچسب ها: بانک ، اسلامی ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.