سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

یک سوم سرطان ها قابل پیشگیری هستند

یک سوم سرطان ها قابل پیشگری هستند که می توان با انجام فعالیت بدنی و ورزش و تغذیه مناسب از بروز آنها جلوگیری کرد.

فوق تخصص انکولوژی و عضو هیأ ت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت:: با انجام آزمایش ها و معاینات دوره ای می توان از پیشرفت سرطان هایی چون روده بزرگ، پروستات، پستان و دهانه رحم جلوگیری کرد.

دکتر بحجت کلانتری خاندانی گفت : متأسفانه تغذیه اغلب افراد مناسب نیست و وجود مواد نگه دارنده در مواد غذایی معضل سرطان را برای افراد جامعه رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه سرطان پستان یکی از سرطان های شایع در بین زنان است تأ کید کرد : معاینه پستان در افراد بالای 20 سال و کمتر از 40 سال هر یک تا سه سال و در افراد 40 سال به بالا معاینه و ماموگرافی باید سالیانه انجام شود.

فوق تخصص انکولوژی و عضو هیأ ت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : میانگین بروز سرطان پستان در استان کرمان را 35 و 36 سال عنوان کرد و اظهار داشت: در ایران از هر 12 نفر يك نفرمبتلا به سرطان سینه می شوند.

دکتر کلانتری خاندانی گفت: افراد سالم می توانند با تنظیم وزن، ورزش، عدم مصرف الکل و رژیم غذایی مناسب ریسک سرطان پستان را کاهش دهند.

وی افزود: افراد هرگونه تغییرات پوستی در پستان، تغییر رنگ، ورم، افزایش ضخامت، اگزما ، خراشیدگی و داخل رفتن نوک سینه را جدی بگیرند زیرا می تواند یکی از علائم سرطان باشد.

وی همچنین سرطان دهانه رحم را یکی دیگر از سرطان های شایع در زنان عنوان کرد و افزود : این سرطان در زنان رو به افزایش است و انجام پاپ اسمیر در افراد از سن 21 سالگی تا 29 سالگی در هر دو سال یک بار لازم و ضروری است ./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.