سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صهيونيست‌ها در نزدیکی مرز سوریه سامانه موشكي مستقر كردند

رژیم اسرائیل ضمن استقرار موشک‌هایی در حیفا در نزدیکی مرز سوریه ادعا کرده است که این یک اقدام عادی و معمولی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل روز یک‌شنبه  گزارش‌ها درباره انتقال ۲ سامانه موشکی گنبد آهنین به منطقه حیفا را تایید کرد.
با این وجود وی ادعا کرد که این اقدام به علت وقوع وضعیت امنیتی ویژه روی نداده و بخشی از اقدامات معمولی در جابجایی و چرخش این سامانه‌های موشکی به شمار می‌رود.
استقرار این ۲ سامانه موشکی در حیفا پس از آن روی داد که نخستین سامانه موشکی پاتریوت ناتو در مرز ترکیه با سوریه روز شنبه (۷ بهمن) عملیاتی شد.
۶ سامانه‌هاي موشکي ناتو قرار است در شهرهاي قاضي انتپ، قهرمان مرعش و آدانا در جنوب شرق ترکيه مستقر شود.
آلمان و امريکا هر يک قرار است ۲ سامانه موشکي و ۴۰۰ نيرو براي اداره اين سامانه‌هاي موشکي به ترکيه اعزام کنند. هلند نيز قرار است ۳۶۰ نيرو و ۲ سامانه موشکي ديگر به اين منطقه اعزام کند. هر سامانه پاتریوت به طور میانگین ۱۲ سکوی پرتاب موشک دارد.
در همین حال، سیلوان شلوم، معاون نخست وزیر رژیم اسرائیل روز یک‌شنبه تهدید کرد تل‌آویو در صورت استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی بر ضد شورشیان برخوردار از حمایت خارجی به این کشور حمله نظامی می‌کند.
بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل دسامبر ۲۰۱۲ در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت و بان کی مون، دبیر کل این سازمان اعلام کرد که شورشیان برخوردار از حمایت خارجی ممکن است بر ضد مردم سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده و تلاش کنند دولت دمشق را در این زمینه مقصر جلوه دهند.
جعفری در ادامه این نامه از نگرانی جدی و شدید دمشق از احتمال این‌که دشمنان سوریه سلاح‌های شیمیایی در اختیار گروه‌های مسلح قرار دهند و بعد ادعا کنند که این سلاح‌ها از سوی دولت سوریه مورد استفاده قرار گرفته است خبر داد. سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی صحنه ناآرامی و خشونت است.
در جریان ناآرامی‌ها و خشونت‌های سوریه بسیاری از مردم این کشور از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی، جان خود را از دست داده‌اند.
دولت سوریه اعلام کرده است که ناآرامی‌ها از خارج از این کشور سازمان‌دهی می‌شود و گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شمار زیادی از شورشیان فعال در این کشور از اتباع کشورهای خارجی هستند.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.