سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس مجلس شوراي ملي ونزوئلا:

وضعيت چاوز "اميدوار كننده" است

"ديوسدادو كابلو" رئيس مجلس شوراي ملي ونزوئلا وضعيت جسماني "هوگو چاوز" رئيس جمهوري آن كشور را "اميدوار كننده" دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، سخنگوي پارلمان ونزوئلا همچنين ابراز اميدواري كرد كه در آينده نزديك رهبر ونزوئلا به آن كشور باز خواهد گشت.

وي اتهامات وارد شده از سوي مخالفان چاوز در مورد وضعيت وي را رد كرد و گفت: "مخالفان اميدوارند كه خبر وقوع يك فاجعه عظيم را بشنوند. با اين حال من بايستي بگويم كه رئيس جمهور در حال بهبود هستند." 

سخنان مقامات ونزوئلا درباره وضع سلامت چاوز در هفته هاي اخير خوشبينانه تر بوده است زيرا پيش از اين شايع شده بود حال وي که در بيمارستاني در هاوانا پايتخت کوبا درمان مي شود به شدت وخيم است. چاوز ماه اکتبر براي سومين دوره در سمت رياست جمهوري ابقا شد و يکي از شايعات اين بود که وي به سبب بيماري نمي تواند به اداره کشور بپردازد.

پيشتر ارنستو ويگِلاس وزير اطلاع رساني ونزوئلا که براي حضور در نشست سران کشورهاي آمريکاي لاتين و اتحاديه اروپا در شيلي بسر مي برد به خبرنگاران گفت: چاوز بر عفونت تنفسي غلبه کرده است ولي هنوز مقداري تنگي نفس دارد.
 
ويگداس افزود: ( نيکلاس ) مادورو معاون رئيس جمهور ونزوئلا تخمين زده است چاوز در چند هفته آينده به ونزوئلا باز گردد ولي ما نمي خواهيم براي بهبود چاوز جدول زماني تعيين کنيم.

چاوز از زمان چهارمين و پيچيده ترين عمل جراحي خود براي درمان بيماري اش، در انظار عمومي ديده نشده است.
 
چاوز هرگز به طور دقيق نگفته است چه نوع سرطاني دارد و فقط گفته است اواسط سال 2011 غده اي به اندازه يک توپ بيسبال در بدنش پيدا شد.

برخلاف زمانهاي قبلي که چاوز براي درمان در کوبا بسر مي برد، مقامات ونزوئلا شواهدي درباره شرايط جسماني وي منتشر نکرده اند.


برچسب ها: چاوز ، ونزوئلا ، بهبود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.