سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

7 کشته و بیش از 400 نفر زخمی در خشونتهای پورت سعيد

منابع خبری در قاهره اعلام کردند در خشونتهایی که روز یکشنبه در شهر بندری پورت سعید در شمال شرقی مصر اتفاق افتاد، هفت نفر از جمله یک جوان هجده ساله کشته و چهارصد و سی و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع خبری در قاهره اعلام کردند در خشونتهایی که روز یکشنبه در شهر بندری پورت سعید در شمال شرقی مصر اتفاق افتاد،هفت نفر از جمله یک جوان هجده ساله کشته شدند.

این منابع افزودند در خشونتها و درگیریهای پورت سعید چهارصد و سی و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند. این خشونتها پس از آن آغاز شد که دستگاه قضایی مصر روز شنبه بیست و یک هوادار فوتبال را در شهر پورت سعید در رابطه با پرونده فاجعه ورزشگاه فوتبال در این شهر که سال گذشته روی داد و هفتاد و چهار قربانی گرفت، به اعدام محکوم کرد.

همچنین در خشونتهایی که روز شنبه در پورت سعید اتفاق افتاد سی و یک نفر جان خود را از دست دادند. این خشونتها پس از اعلام حکم اعدام بیست و یک هوادار فوتبال توسط دستگاه قضایی مصر، میان ساکنان پورت سعید و نیروهای پلیس روی داد. مراسم خاکسپاری سی و یک نفری که روز شنبه در پورت سعید کشته شدند، روز یکشنبه برگزار شد.

شاهدان اعلام کردند در زمانی که جنازه های قربانیان خشونتهای روز شنبه در پورت سعید تشییع می شد، صدای شلیک گلوله هایی که منبع آنها مشخص نبود، به گوش رسید. صدای تیراندازی، جمعیتی را که در مراسم خاکسپاری شرکت کرده بودند، وحشت زده کرد و پس از آن بود که درگیریها و خشونتها آغاز شد.
برچسب ها: خشونت ، پورت سعید ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.