سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

مقاومت واحدهای مقاوم‌سازی شده روستایی تا زلزله 7 ریشتری

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: واحدهای مقاوم‌سازی شده روستایی تا 7 ریشتر وقوع زلزله مقاوم بوده و به یقین آسیبی به آنها وارد نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / احمد حاج‌علیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در دو سال اخیر زلزله‌های متعددی با درجه 4 تا 5 ریشتر در مناطق مختلف استان رخ داده، ولی کوچک‌ترین خساراتی به واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده و همچنین مورد مرمت قرار گرفته وارد نشده است.

وی با اشاره به اینکه درمجموع یک هزار و 29 روستای بالای 20 خانوار طرح مقاوم‌سازی شده، شکل اجرایی و عملیاتی به خود گرفته و صاحبان آن تسهیلات موردنظر را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که ساکنان تمام واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام روستایی از طرح دولت استقبال کرده و در فرصت به وجود آمده برای مستحکم کردن منازل مسکونی خود اقدام لازم را انجام دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند در هشدار دادن و آگاهی‌بخشی به عموم ساکنان مناطق روستایی در جهت به حداقل رساندن آسیب‌ها و خطرات ناشی از وقوع زلزله و دیگر آسیب‌های احتمالی اقدام لازم را به همراه اطلاع‌رسانی شفاف انجام دهند.

حاج‌علیزاده به ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد اشاره کرد و گفت: در شهر اردبیل دو پروژه شامل پروژه 40 واحدی بعثت و 80 واحدی سینا در دست احداث است که این واحدها با تکمیل و آماده افتتاح بودن به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر نمین عنوان کرد: به رغم آنکه نمین از شهرهای زیر 25 هزار نفر است، اما ساخت واحدهای مسکونی در این شهر به همت راه و شهرسازی انجام می‌شود و ما در آماده‌سازی 2 هزار واحدی مجتمع مسکن مهر نمین فعالیت داشتیم و معتقدیم تعدادی از این واحدها آماده شده و از محل سه جانبه آماده افتتاح است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با تایید اینکه مشکل فاضلاب در این شهرک هنوز حل نشده است، افزود:‌ البته در این زمینه آبفای شهری استان باید پاسخگو باشد، ولی به دلیل تامین نشدن منابع مالی به رغم طراحی شبکه فاضلاب واحدهای مسکونی مهر نمین هنوز تکمیل و اجرایی نشده است.

حاج‌علیزاده بیان داشت: بخشی از واحدهای مسکن مهر نمین که اغلب به صورت سه جانبه هستند تا دهه فجر افتتاح شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

ویدر خصوص صدور اسناد مالکیت در روستاها و اختلاف نظر در مورد اراضی وقفی تصریح کرد: این مشکل در روستاهای استان بسیار کم مشاهده می‌شود، چرا که موقوفات واقع شده در روستاها در حد پایینی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل مبلغ وام تعمیر مسکن روستایی را 2 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: با تایید استحکام بنا توسط کارشناسان مجرب ساختمانی مقررات مربوط به بهسازی و مقاوم‌سازی در دستور کار قرار گرفته و در صورت نیاز وامی به عنوان تعمیر به صاحبان واحدهای مسکونی کم‌دوام داده می‌شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، مقاوم ، سازی ، مسکن ، روستایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.